Mindmill Denmark ApS Hasselager Centervej 21-23 8260 Viby J CVR-nr.: 32478298 Tlf.: +45 70 77 74 44 E-mail: info@mindmill.dk

Nøgleordet for de sociale medier er netop, at de er sociale. Du kan kommunikere og interagere direkte med din målgruppe, hvad enten det foregår i et professionelt netværk som LinkedIn, gennem en tråd på Facebook, ved hjælp af billeder på Instagram eller et skarptskåret budskab på Twitter.

Men selvom de sociale medier er lige ved hånden, og du sikkert allerede kender flere af dem fra privat brug, er det ikke en smal sag at markedsføre sin virksomhed på de sociale medier. Det kræver en klar strategi og en afklaring af formålet. Og så kan der også være faldgruber, som kan skade din virksomhed, hvis du ikke væbner dig med professionalisme og tålmodighed.

Tag din målgruppe alvorligt

Der er stor gevinst i en stærk social platform, hvor brugerne efterspørger, værdsætter og dyrker dit produkt eller dit brand og helt gratis distribuerer informationen videre til deres eget netværk. Opgaven er mulig, hvis du formår at navigere på de sociale medier.

Kunderne er på de sociale medier i forvejen, og de vil faktisk gerne inddrages og følge din virksomhed, hvis du altså tager dem seriøst. En målgruppe skal man værne om, forkæle og fastholde ved at tilbyde værdifuldt indhold, favorable tilbud og ikke mindst ved at satse på inddragelse og dialog. Hvis du har tålmodigheden, ressourcerne og strategien i orden, vil det i sidste ende kunne ses på bundlinjen.

Tænk branding frem for salg

Sociale medier handler om branding, dialog og relationer frem for direkte salg af dine produkter. Det skal man erkende, hvis man vil begå sig på de sociale platforme. Hvis du har en forventning om øget salg på den korte bane, skal du spare kræfterne og sætte ind et andet sted.

Mange virksomheder kaster både tid og penge efter optimering, vedligeholdelse og udvikling, men får ikke noget ud af det og efterlader halvtomme profiler efter få måneders anstrengelser. For os at se tyder det på, at mange virksomheder ikke har nok viden om de sociale medier. De tror, at de sociale medier er endnu en salgskanal på linje med al anden markedsføring. Det er i de fleste tilfælde ikke korrekt.

Det vigtigste at forstå er, at man taler til folk i deres privatsfære. Går man over grænsen og bliver nærgående med direkte salgsbudskaber, vil folk tjekke ud. Tager man i stedet brugerne seriøst og giver dem værdifuldt indhold, er man allerede langt i forhold til at opbygge en relation, der bygger på tillid, dialog og fælles interesser. Og så kan det ses på bundlinjen. Men det tager tid.

Bliv social med succes sammen med Mindmill

De sociale medier er et komplekst felt, der hele tiden udvikler sig med nye platforme, ny lovgivning, nye algoritmer og nye tendenser, men hvis de bruges rigtigt, tilføjer de uendelig værdi til din virksomhed. Mindmill er specialister i sociale medier, strategi, potentiale og opfølgning. Vi har hjulpet mange forskellige virksomheder med at skabe resultater i det sociale univers, og vi er stolte af de resultater, vi skaber for vores kunder.

Mindmill kan hjælpe dig og din virksomhed med:

  • Strategier, der er i tråd med virksomhedens visioner og mål.
  • Konceptuelle tiltag, der rammer og involverer målgruppen.
  • Community management, der sikrer tilstedeværelse og feedback til målgruppen.
  • Segmenteret annoncering rettet mod relevante modtagere.
  • Konkrete måleredskaber og evaluering af indsatserne (return on investment).

Vi bevæger os hver dag på de sociale medier på flere platforme. Vi ved, hvad der rører sig, vi kender lovgivningen, og vi er med på de nyeste trends og tendenser. Hos os får du et professionelt blik på dine sociale profiler og strategier, som kan måles på bundlinjen.


Skal dit brand have social succes?

Jeg brænder for at hjælpe virksomheder med at få succes på sociale medier. Skal jeg også hjælpe din? Ring, skriv eller kig forbi til en kop kaffe.

Tina Poulsen, Content Marketing Manager med speciale i LinkedIn