Brug betalt annoncering til at booste din inbound marketing

14 nov 2018 | Henrik Ernst Hansen, CEO

Inbound marketing var engang et nyt buzzword, men i dag er det blevet en go-to strategi inden for digital markedsføring.

Der er flere blogs end nogensinde før, der publiceres oceaner af nyt indhold hver dag, og flere og flere kæmper om de samme keywords, så indholdet kan ligge øverst i søgemaskinerne.

Det betyder ikke, at inbound marketing ikke er relevant.

Tværtimod.

Inbound marketing er mere relevant og effektivt end nogensinde.

Men det er en svær opgave at blive den førende ekspert og go-to kilde, når din målgruppe søger ny information. Og det er en endnu sværere opgave at fastholde deres opmærksomhed (hvis du da overhovedet får den).

Netop derfor er inbound marketing og betalt annoncering en god cocktail, som kan give dig hurtige resultater og styrke dine inbound-aktiviteter.

 

6 best practices til din inbound annoncering

At binde inbound marketing og betalt annoncering sammen handler om meget mere end bare at smide nogle penge efter annonceringen af dit content.

Du er nødt til at have en plan for, hvordan du bedst muligt promoverer dit indhold til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt.

Derfor har jeg samlet 6 best practices til, hvordan du får mest muligt ud af din inbound annoncering.

Ja tak, vis mig de gode råd

 

Brug inbound tankegangen i din betalte annoncering

Inbound marketing og betalt annoncering…

Er det egentlig to ting, man kan sætte sammen?

I nogle kredse er det nærmest forbudt at nævne de to ting i samme sætning. Her vil svaret nok være en blank afvisning.

Forskellen på inbound og outbound marketing er, at inbound marketing ikke forstyrrer med uønskede beskeder.

Det er også derfor, at nogen mener, at betalt annoncering ikke hører sammen med inbound. Fordi det netop ikke er noget personen har bedt om at se.

Men vi mener sagtens, at du kan binde inbound marketing strategien sammen med din annoncering på sociale medier.

Faktisk mener vi, at alle inbound marketers bør gøre brug af nogle af alle de annonceringsmuligheder der findes i dag.

For efterhånden som datadrevet marketing bliver bedre og bedre, får vi som marketers også bedre indsigt i vores kunder og deres købsrejse. Det betyder også, at vi får flere muligheder for målrettet segmentering, hvilket kan gøre annonceringen mere relevant og værdiskabende.

 

Kvalitetsindhold tager tid og ressourcer at producere

Derfor er det også spild af tid og ressourcer, hvis ingen ser resultatet.

Eller hvis indholdet bliver set af de forkerte personer.

Netop derfor er det vigtigt, at du får dit indhold ud til så mange af de rigtige personer i din målgruppe som muligt.

Og det er her, at betalt annoncering kommer ind i billedet…

Betalt annoncering kan hjælpe dig med at skille dig ud og få lidt mere taletid i en ellers støjende verden. Det kan hjælpe dig med at få dit budskab ud til flere personer i den rigtige målgruppe.

Ved at sætte inbound marketing og betalt annoncering sammen kan du altså få flere visninger, mere engagement og flere konverteringer – fra de rigtige personer.

Der er faktisk mange fordele ved at binde inbound marketing og betalt annoncering sammen.

Det kan fx hjælpe dig med at:

  • Køre effektive retargeting kampagner
  • Få flere besøgende til dit website
  • Målrette dine budskaber mod de rigtige personer
  • Tiltrække og konvertere nye kunder
  • Teste og optimere dine strategier

Inbound-y annoncering

At bruge inbound marketing og betalt annoncering sammen betyder samtidig, at du ikke må glemme, hvorfor inbound marketing overhovedet virker.

Det virker, fordi du skaber værdifuldt og relevant indhold, så du kan opbygge tillid, og fordi du lægger sælgermentaliteten lidt på hylden, og ikke forsøger at sælge allerede ved det første ‘Hej’.

HubSpot, grundlæggerne af hele inbound tankegangen, kalder det ‘inbound-y annoncering’.

Det lyder måske lidt langhåret, men i bund og grund handler det om, at du overfører inbound tankegangen om at opfylde dine kundernes behov til din annoncering.

Men hvad betyder det så helt konkret?

Det betyder, at når du kobler inbound marketing og betalt annoncering sammen, skal dine annoncer indeholde mindst to af disse tre kriterier:

  • Vises til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt
  • Komme med en konkret løsning til en søgning
  • Flytte brugeren længere på købsrejsen

Strategic kommer også med et bud på, hvordan du sikrer, at dine annoncer forstyrrer mindst muligt:

  • Tænk altid på dine personas: Alle aktiviteter skal altid have målgruppen i tankerne. Segmenter din målgruppe, og publicer på de platforme, hvor de er mest aktive. Lyt til, hvad der snakkes om og sørg for, at dit budskab stemmer overens med målgruppens behov
  • Fremhæv indhold baseret på kunderejsen: Vís kunden det rigtige indhold på det rigtige tidspunkt på kunderejsen, og du vil få flere konverteringer. Vis det forkerte indhold på det forkerte tidspunkt og din betalte annoncering er spild af penge.

På den måde sørger du for, at dine kunders behov og problemer altid er i centrum, og at du opbygger en relation inden du begynder at sælge til dem.

 

6 best practices til din inbound annoncering

At binde inbound marketing og betalt annoncering sammen handler om meget mere end bare at smide nogle penge efter annonceringen af dit content.

Du er nødt til at have en plan for, hvordan du bedst muligt promoverer dit indhold til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt.

Derfor har jeg samlet 6 best practices til, hvordan du får mest muligt ud af din inbound annoncering.

Ja tak, vis mig de gode råd

Konklusion

Inbound marketing metodikken handler om at tiltrække de rigtige kunder ved at informere og uddanne dem om dit produkt og dine services.

Det handler om at vise dem det rigtige indhold på det rigtige tidspunkt – når de har brug for det og ønsker at se det.

Hvis du er hjælpsom og relevant kan inbound marketing og betalt annoncering arbejde sammen på en effektiv måde, som styrker dit salg og din forretning.

Hvis du i stedet irriterer din målgruppe med annoncer som er malplacerede og irrelevante i forhold til deres stadie på købsrejsen, vil du opleve den fuldstændig modsatte effekt: dine potentielle kunder bliver trætte af dig og vælger konkurrenten.

Top