Mindmill
B2B - Case

Ancotrans

Ancotrans er markedsleder inden for containergodstransport og er en af Danmarks ældste familieejede virksomheder. Ancotrans blev etableret tilbage i 1882, og ledes i dag af CEO, Anne Kathrine Steenbjerge, der er 5. generation på direktionsgangen. Ancotrans har i dag 850 lastbiler og 1950 undervogne, der er i daglig rotation i henholdsvis Sverige, Danmark, Tyskland og Benelux. Virksomheden har en ambition om at blive den foretrukne transportpartner i Europa.

Anne Kathrine Steenbjerge CEO hos Ancotrans

Det siger Ancotrans om samarbejdet:
"Vi er på en vækstrejse i Ancotrans. Og for at nå vores mål, er vi nødsaget til at tænke i nye baner og udvikle os. Den digitale løbebane er ny for os, men vi ved, at vi er i trygge hænder ved Mindmill. Vi har med Mindmills hjælp fået et stærkere fundament at bygge vores internationale salgsindsatser på. Vi skaber opmærksomhed om vores brand i langt større omfang, end vi har gjort før. Det giver rigtig god genklang i markedet"

Udfordringen

”I Ancotrans har vi opbygget et godt omdømme i markedet. Vi har en solid forretning, og vi har altid haft tætte relationer med vores kunder. Når det så er sagt, så har vi fokuseret meget på relationssalg og brugt vores eksisterende netværk til at skabe vores vækst. Det fortsætter vi med, men vi vil gerne have flere alternativer til skalering,” fortæller Anne Kathrine Steenbjerge.

“Vi vil gerne have flere alternativer
til skalering.”

Anne Kathrine Steenbjerge, CEO

Ancotrans har ikke tidligere haft en marketingafdeling eller en dedikeret ressource til kommunikation. Opgaver, der typisk ville lande hos marketing, har været flydende gøremål, som oftest er strandet hos ledergruppen. Men med massevis af andre gøremål, så vidste Anne Kathrine Steenbjerge og hendes kollegaer godt, at marketingopgaverne skulle outsources, hvis de skulle have effekt og føre til øget salg.

Løsningen

”Vi har fået implementeret Mindmills B2B Marketing Framework på tværs af flere afdelinger her i Ancotrans. Det har været en spændende proces at arbejde med indhold, budskaber, leadgenerering og branding. Alt med digitalt salg er helt ubetrådt land for os, men jeg kan tydeligt se, at det har en god effekt,” uddyber Anne Kathrine Steenbjerge, CEO.

Ancotrans kører leadgenerering på tværs af Tyskland, Sverige og Holland med en branchespecifik tjekliste.

Herudover har de med succes afholdt deres allerførste webinar og har et nyt på trapperne.

“Alt med digitalt salg er helt ubetrådt land for os, men jeg kan tydeligt se, at det har en god effekt.”

Anne Kathrine Steenbjerge, CEO

Få garanterede resultater med vores B2B Marketing Framework®

Vælg et succesfuldt, agilt og datadrevet B2B Marketing Framework®

Resultatet

Ancotrans har været i gang med digitalt salg og marketing i 4 måneder nu.

Og indtil videre har deres kampagner genereret:

  • 442 leads
  • 184 kvalificerede leads
  • Adskillige direkte henvendelser på at modtage tilbud

”Vi er kommet rigtig godt fra start. Den professionalisme og den kvalitet vi har i vores markedskommunikation, er vi meget stolte af. Vi har fået et bedre udgangspunkt, når vi kontakter nye potentielle kunder (og leads), fordi de kender vores forretning. Nu handler det bare om, at vi skal have etableret en god lead management proces, så vi opnår den fulde værdi af vores indsatser. Heldigvis hjælper Mindmill os også med den del”, afrunder Anne Kathrine Steenbjerge, CEO.

Indhold

  • Udfordringen Ancotrans har ikke tidligere haft en marketingafdeling eller en dedikeret ressource til kommunikation.
  • Løsningen Ancotrans har fået implementeret Mindmills B2B Marketing Framework.
  • Resultatet Ancotrans har været i gang med digitalt salg og marketing i 4 måneder nu.
  • 24. februar 2022
  • 1 minut, 55 sekunder
Hans Løjborg
Hans Løjborg
Salgsdirektør

Interesseret i flere salgsklare leads?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing?
Så giv mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.