Udfordringen
”I Ancotrans har vi opbygget et godt omdømme i markedet. Vi har en solid forretning, og vi har altid haft tætte relationer med vores kunder. Når det så er sagt, så har vi fokuseret meget på relationssalg og brugt vores eksisterende netværk til at skabe vores vækst. Det fortsætter vi med, men vi vil gerne have flere alternativer til skalering,” fortæller Anne Kathrine Steenbjerge.
“Vi vil gerne have flere alternativer
Anne Kathrine Steenbjerge, CEO
til skalering.”
Ancotrans har ikke tidligere haft en marketingafdeling eller en dedikeret ressource til kommunikation. Opgaver, der typisk ville lande hos marketing, har været flydende gøremål, som oftest er strandet hos ledergruppen. Men med massevis af andre gøremål, så vidste Anne Kathrine Steenbjerge og hendes kollegaer godt, at marketingopgaverne skulle outsources, hvis de skulle have effekt og føre til øget salg.

Løsningen
”Vi har fået implementeret Mindmills B2B Marketing Framework på tværs af flere afdelinger her i Ancotrans. Det har været en spændende proces at arbejde med indhold, budskaber, leadgenerering og branding. Alt med digitalt salg er helt ubetrådt land for os, men jeg kan tydeligt se, at det har en god effekt,” uddyber Anne Kathrine Steenbjerge, CEO.
Ancotrans kører leadgenerering på tværs af Tyskland, Sverige og Holland med en branchespecifik tjekliste.
Herudover har de med succes afholdt deres allerførste webinar og har et nyt på trapperne.
“Alt med digitalt salg er helt ubetrådt land for os, men jeg kan tydeligt se, at det har en god effekt.”
Anne Kathrine Steenbjerge, CEO
Få garanterede resultater med vores B2B Marketing Framework®
Vælg et succesfuldt, agilt og datadrevet B2B Marketing Framework®
Resultatet
Ancotrans har været i gang med digitalt salg og marketing i 4 måneder nu.
Og indtil videre har deres kampagner genereret:
- 442 leads
- 184 kvalificerede leads
- Adskillige direkte henvendelser på at modtage tilbud
”Vi er kommet rigtig godt fra start. Den professionalisme og den kvalitet vi har i vores markedskommunikation, er vi meget stolte af. Vi har fået et bedre udgangspunkt, når vi kontakter nye potentielle kunder (og leads), fordi de kender vores forretning. Nu handler det bare om, at vi skal have etableret en god lead management proces, så vi opnår den fulde værdi af vores indsatser. Heldigvis hjælper Mindmill os også med den del”, afrunder Anne Kathrine Steenbjerge, CEO.

