Mindmill
B2B - Case

SiccaDania

SiccaDania Filtration A/S, en del af SiccaDania Group, leverer membranfiltreringsanlæg til mejeri- og fødevareindustrien. SD Filtrations kerneteam, hver med over 20 års erfaring inden for deres felt, har været involveret i succesrige leverancer af flere hundrede membranfiltreringsanlæg verden over.

SiccaDania Group er en international producent af procesanlæg til mejeri- og fødevareindustrien. Virksomheden så dagens lys i 2014, og siden da er det gået stærkt. SiccaDania Group beskæftiger i dag +500 ansatte og har 15 datterselskaber fordelt i hele verden.

Mie Toft Uagboe Marketing Director hos SiccaDania Group

Det siger SiccaDania Group om samarbejdet:
"Vi havde en ambition om at skulle skalere og digitalisere vores marketingindsatser med leadgenererende aktiviteter. Og derfor indgik vi et samarbejde med Mindmill. Vi kunne se, at de havde B2B erfaringen, specialisterne og det professionelle udtryk, som vi søgte. Vores kampagner performer rigtig godt, og vi får kvalitetsleads, som vores salgsafdeling kan arbejde med."

Udfordringen

”Vores virksomhed er vokset rigtig stærkt, så for at holde momentum havde vi brug for at booste vores marketingindsatser. Vi ønskede at blive endnu mere nærværende og synlige overfor potentielle nye kunder på det internationale marked.” forklarer Mie Toft Uagboe, Marketing Director.

“Vi havde brug for en erfaren samarbejdspartner, der kunne omdanne vores ideer til konkrete aktions.”

Mie Toft Uagboe, Marketing Director

SiccaDania Filtration har fået skabt et stærkt brand i branchen. Meget af det er takket være et solidt netværk og tætte relationer, som fra dag et også har været deres grundsten.

SiccaDania Filtration, med Mie i spidsen for marketing, har selv arbejdet en del med organiske kampagner – med stor succes. Men for at opnå endnu større effekt af marketingindsatsen, så marketingsafdelingen et potentiale for at sætte strøm til deres indsatser.

Løsningen

SiccaDania Group havde sammen med sælgere fra SiccaDania Filtration selv formet og lagt rammerne for deres marketingstrategi, så Mindmill skulle agere deres forlængede arm. Mindmills ansvar bestod i de mere operationelle dele af marketingindsatserne – at få produceret relevant og værdifuldt indhold til virksomhedens kampagner. Og selvfølgelig at få kampagnerne til at performe.

SiccaDania Filtration fik implementeret vores B2B Marketing Framework med en særlig vægtning på gated content* og knap så meget på e-mail marketing. Vi har indtil nu udarbejdet to guides og en on-demand produktgennemgang for SiccaDania Filtration. De tre elementer er tilsammen omdrejningspunktet for SiccaDania Filtrations leadkampagner.

*Gated content kan kort forklares som indhold bag lukkede døre. Man skal afgive sine kontaktoplysninger for at få adgang til indholdet.

Herudover har vi haft særlig fokus på at rådgive SiccaDania Filtration i digitalt salg og leadhåndtering. Sammenspillet mellem salg og marketing er essentielt for, at kampagnerne bliver en succes. Og at leads konverteres til relevante kundemøder.

”Den fremgangsmetode, som Mindmill har med at implementere sammenhængskraft mellem salg og marketing, har fungeret godt i vores virksomhed. Det at have en erfaren samarbejdspartner med på sidelinjen, som både forstår mekanismerne i marketing, udfordringerne med at implementere strategien internt, og som også kan råde og vejlede på salgsdelen, har været udslagsgivende for os,” informerer Mie Toft Uagboe, Marketing Director.

Med hjælp fra Mindmill er SiccaDania Filtration kommet rigtig godt ind i den digitale salgsarena.

Mie Toft Uagboe, Marketing Director

Få garanterede resultater med vores B2B Marketing Framework®

Vælg et succesfuldt, agilt og datadrevet B2B Marketing Framework®

Resultatet

I samarbejde med SiccaDania Filtration og marketingsafdelingen fra SiccaDania Group har vi fået skabt en win-win situation. Marketing leverer gode relevante leads. Og salg får styrket deres new bizz indsatser og får nye kontakter, de kan arbejde med.

På tre måneder har SiccaDania Filtration fået 213 leads med en relevansscore på 75%. Det er virkelig en høj relevansscore. Det er salg selv, der relevansscorer alle indkomne leads, så der er ikke pyntet på tallene fra marketings side 😊 Et win mere ved kampagnerne er, at leadprisen er relativt lav. Vi har altså formået at skabe lige præcis dét content, som målgruppen gerne ville have.

”Vi er virkelig godt tilfredse med vores resultater. Også vores bestyrelse giver positiv feedback på vores marketinginvestering. Vi glæder os til at se det langsigtede outcome af vores nuværende indsatser. For der er ingen tvivl om, at vi kommer til at høste frugterne af kampagnerne på sigt,” afrunder Mie Toft Uagboe, Marketing Director.

SiccaDania Filtration har en salgsproces på alt mellem 4-24 måneder, så lige nu bygger de salgspipeline op til fremtiden. Vi glæder os til at følge udviklingen i leads tæt over de kommende måneder.

Indhold

  • Udfordringen SiccaDania havde brug for en erfaren samarbejdspartner, der kunne omdanne vores ideer til konkrete aktions
  • Løsningen SiccaDania er kommet godt ind i den digitale salgsarena.
  • Resultatet SiccaDania får gode relevante leads. 213 på kun 3 måneder med en høj relevansscore.
  • 8. april 2022
  • 3 minutter, 2 sekunder
Hans Løjborg
Hans Løjborg
Salgsdirektør

Interesseret i flere salgsklare leads?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing?
Så giv mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.