Inbound Marketing

Tiltræk kunder gennem relevant og brugbart indhold. Vi skaber værdifuldt indhold tilpasset kundens købsrejse, så du kan tiltrække trafik, konvertere relevante B2B leads og købsmodne disse med målrettede budskaber. Vi kan hjælpe dig med både strategi og eksekvering, således du oplever konkrete målbare resultater.

Hvad er inbound marketing?

Købsadfærden har ændret sig, og digitale medier har gjort den moderne B2B indkøber mere selvstændig og mindre afhængig af sælger.

Inbound marketing er et resultat af denne ændring. Metoden handler om at tilpasse sig købsadfærden og gøre det lettere for indkøberen at træffe en købsbeslutning.

Du skal udarbejde relevant og hjælpsomt indhold, så køberen får den information, de har brug for, når de har brug for det.

Inbound marketing er typisk inddelt i 4 stadier, som tager dine kunder fra ukendte besøgende til betalende og loyale kunder.

  • Tiltrække besøgende
  • Konvertere til leads
  • Lukke til kunder
  • Pleje, så de vender tilbage og bliver loyale kunder

Det er med andre ord køb og salg på kundens præmisser, fordi du sætter kunden i centrum. Og når du kobler det sammen med datadrevet distribution, leadscoring og lead nurturing får du flere salgsmodne leads til salgsafdelingen.

 

Content marketing styrker salget

Content marketing er et af de vigtigste værktøjer i din inbound værktøjskasse.

Det er dit indhold, som skal positionere virksomheden på markedet, som skal tiltrække og generere leads, og som skal nurture og salgsmodne dine kundeemner.

Når du udarbejder content, skal du sætte dig i kundens sted og levere indhold, som er så værdifuldt, at dine potentielle kunder vil afgive deres kontaktoplysninger mod at få det.

3 indholdstyper, du ikke kommer udenom:

  • Gated content er selve kernen i din inbound strategi. Gated indhold sikrer dine kunders mail-adresser, så du efterfølgende kan salgsmodne dem kontinuerligt med relevant indhold. Det gatede indhold kan være kundecases, referencer, beregnere, brancherapporter, tjeklister, webinarer, white papers mm.
  • Video er et absolut must i din markedsføring. Video kan både bruges til leadgenerering og som et værktøj til at modne og nurture leads.
  • E-mails er et grundlæggende værktøj, når du skal kvalificere dine leads. Dine e-mails skal imødekomme og nedbryde købsindvendinger og løbende modne dine leads.

B2B virksomheder skal benytte content marketing til at hjælpe og skabe tillid. På den måde stoler en potentiel kunde på jeres ekspertise, når sælgeren tager kontakt.

Det gør salgsdialogen nemmere for både kunde og sælger. Kunden har allerede en forståelse for jeres produkt og en idé om, hvordan I kan hjælpe, og sælgeren skal ikke svare på de samme spørgsmål igen og igen.

Vi binder salg og marketing sammen

Inbound marketing er en effektiv og langtidsholdbar måde at styrke din leadgenerering og dit salg.

Men det er kun effektivt, hvis salg og marketing samarbejder. Hvis I vil vækste skal både salg og marketing have målsætninger og KPI’er, som understøtter og taler ind i virksomhedens overordnede mål.

Vores speciale er at binde salg og marketing sammen gennem inbound marketing, værdifuldt indhold, marketing automation og effektiv leadhåndetering.

Vi udarbejder en strategi, der tager jeres kunder gennem hver fase i salgstragten. Dermed er det slut med kold kanvas og møder med kundeemner, der alligevel ikke er klar til at købe.

I stedet får I:

  • Flere kvalificerede leads
  • Indsigt i kundens behov baseret på adfærd
  • Bedre møder, fordi køberen er klar til salg
 
Hans Løjborg Appelby

Client Director

Overvejer du inbound marketing?

Jeg har været med til at implementere inbound marketing-strategier på tværs af brancher, landegrænser og målgrupper. Vil du have inspiration til din strategi, så deler jeg gerne mine erfaringer.

Top