Content marketing er et af de vigtigste værktøjer i din inbound værktøjskasse.
Det er dit indhold, som skal positionere virksomheden på markedet, som skal tiltrække og generere leads, og som skal nurture og salgsmodne dine kundeemner.
Når du udarbejder content, skal du sætte dig i kundens sted og levere indhold, som er så værdifuldt, at dine potentielle kunder vil afgive deres kontaktoplysninger mod at få det.
3 indholdstyper, du ikke kommer udenom:
- Gated content er selve kernen i din inbound strategi. Gated indhold sikrer dine kunders mail-adresser, så du efterfølgende kan salgsmodne dem kontinuerligt med relevant indhold. Det gatede indhold kan være kundecases, referencer, beregnere, brancherapporter, tjeklister, webinarer, white papers mm.
- Video er et absolut must i din markedsføring. Video kan både bruges til leadgenerering og som et værktøj til at modne og nurture leads.
- E-mails er et grundlæggende værktøj, når du skal kvalificere dine leads. Dine e-mails skal imødekomme og nedbryde købsindvendinger og løbende modne dine leads.
B2B virksomheder skal benytte content marketing til at hjælpe og skabe tillid. På den måde stoler en potentiel kunde på jeres ekspertise, når sælgeren tager kontakt.
Det gør salgsdialogen nemmere for både kunde og sælger. Kunden har allerede en forståelse for jeres produkt og en idé om, hvordan I kan hjælpe, og sælgeren skal ikke svare på de samme spørgsmål igen og igen.