Leadgenerering

Datadrevet B2B leadgenerering med udgangspunkt i DIN forretning. Hos Mindmill udvikler vi stærke marketingstrategier med fokus på digital leadgenerering, lead nurturing og lead management. Vi binder med andre ord salg og marketing sammen, fordi vi bygger et setup, som følger leadet fra første konvertering til lukket salg.

Målrettet, datadrevet B2B leadgenerering

Uanset virksomhed og branche, bør indsamling af nye leads altid være et fokusområder. Men at skaffe tilstrækkeligt med kvalificerede leads er en stor udfordring for mange B2B virksomheder. 

For at få mest muligt ud af din indsats er det vigtigt, at du har en gennemtænkt leadgenereringsproces. Succes med leadgenerering afhænger af at være til stede fra en potentiel kunde bliver opmærksom på et behov, til de har valgt dig som den rette til at løse behovet. 

Du skal kende din målgruppe, og eksponere dem for det rette budskab på deres foretrukne kanal. 

Vi eksekverer en tværgående og målrettet leadgenereringsstrategi, for ingen kanal bør stå alene,  men i stedet være en del af et gennemtænkt setup. Når vi arbejder med online leadgenerering er det uomtvisteligt LinkedIn, IP-targeting med Programmatic Buying og Facebook, som har de bedste segmenteringsmuligheder og annonceprodukter til at skaffe B2B leads. 

Du kan læse mere om vores specialer herunder:

LinkedIn annoncering

LinkedIn er verdens største professionelle netværk, og platformen rummer et kæmpe potentiale, når det kommer til B2B leadgenerering.

Faktisk kommer 80% af alle B2B leads genereret fra sociale medier fra LinkedIn. 

Benyttes LinkedIn rigtigt, er det et uundværligt strategisk salgsværktøj for alle B2B virksomheder, fordi platformen især giver mulighed for unik segmentering og målretning.

Leadgenerering på LinkedIn er vores største kilde til kvalitetsleads – både for os selv og vores kunder. Hvis du har lyst til at vide mere om potentialet på LinkedIn, så har vi skrevet den ultimative guide til LinkedIn annoncering 2020, som er et absolut “must have” for B2B virksomheder, der gerne vil have flere relevante leads i salgstragten.

 

Facebook annoncering

Facebook er verdens største sociale netværk, og det er en stærk platform til at tiltrække relevante B2B leads. 

Èn af de største styrker ved Facebook er, at de er i besiddelse af en stor mængde brugerdata. Samtidig har de et avanceret annonceprodukt med mange gode målretningsfunktioner, som giver dig mulighed for at nå den rigtige målgruppe baseret på demografi, placering, interesser og adfærd. 

Læs vores Guide til Facebook annoncering, som giver indsigt i og gode råd til at optimere leadgenereringen på Facebook og skaffe flere relevante B2B leads fra platformen.

 

Google Adwords Search og Display

Med Google AdWords kan du effektivt ramme din målgruppe, styrke din leadgenerering, og øge dit salg online.

Det kan du gøre på flere måder:

  • Søgenetværket (Search)
  • Displaynetværket
  • Google Shopping
  • Remarketing (både Search og Display)

Vi er certificeret Google Premier Partner og håndterer mange millioner kroners spend for vores B2B kunder hvert år.

 

Programmatic Buying – Adform

Programmatic Buying, eller datadrevet bannerindkøb, giver dig mulighed for at målrette og planlægge dine bannerkampagner på tværs af medier, platforme og budskaber. Derudover gør Programmatic Buying dig uafhængig af medievalg, fordi du udelukkende målretter dine kampagner på baggrund af cookies og data.

Du kan eksempelvis arbejde med:

  • Account-based marketing, hvor du via IP-targeting målretter annonceringen helt præcist mod specifikke virksomheder
  • Evergreen kampagner, hvor du opsætter dine bannerkampagner i forhold til kunderejsen. Det betyder, at bannerbudskaberne varierer efter målgruppens interaktion med website, indhold, adfærd og andre kanaler.
  • Frekvensstyrede kampagner på baggrund af platforme, tidspunkt og medier.

Fremtiden er datadrevet indkøb.

 

Video for B2B virksomheder

Video marketing rummer et kæmpe potentiale, men det er de færreste B2B virksomheder, som udnytter dette potentiale. 

  • Vidste du,  at 59% af beslutningstagere i en virksomhed hellere vil se en video end læse en artikel eller et blogindlæg? 
  • Eller at 52% af marketingeksperter siger, at video er den type indhold med højest ROI?

Uanset om du ønsker at øge antallet af besøgende, konvertere flere og bedre leads eller salgsmodne dine eksisterende leads, så er video et ekstremt effektivt værktøj. 

Video er en stor del af vores B2B Marketing Framework®, og vores specialister eksekverer dagligt videokampagner, der ikke alene skaber kendskab og branding, men som også genererer leads og salg for vores kunder.

Account-based leadgenerering

Mulighederne for at målrette dine budskaber og ramme præcis den målgruppe du ønsker, bliver bedre og bedre. Det er især en fordel, hvis du går målrettet efter specifikke, identificerede kunder. 

Account-based marketing betyder, at du går proaktivt efter en specifik kundetype.

Du vender altså den traditionelle salgstragt på hovedet , og i stedet for at markedsføre til masserne går du direkte efter beslutningstagerne i den virksomhed, der giver mest værdi for dig. 

 Nu er fremgangsmåden, at du: 

  • Først identificerer dine ønskekunder – hvilke virksomheder ønsker du at ramme?
  • Dernæst identificerer du relevante beslutningstagere i virksomheden, som indholdet skal målrettes mod
  • Til sidst producerer du indhold med de rette budskaber

En CEO, CFO eller specialist kigger på forskellige elementer ved en løsning. Der er derfor stor forskel på, hvilken information de søger og anser som vigtige for valget af leverandør. 

Med account-based marketing kan du sikre dig, at de forskellige personer præsenteres for den rette kommunikation og klæde de forskellige beslutningstagere godt på inden købsbeslutningen tages.

Landingpages, der konverterer

Kampagnesider er et vigtigt værktøj i jagten på konverteringer fra målgruppen. 

Når annonceringen kører, og du får en masse trafik til dit site, er det effektiviteten af din side, der afgør, hvor mange af dine besøgende, der bliver til leads. 

Hos Mindmill er vi specialister i at bygge konverterende kampagnesider, som er designet med det formål at skabe relevante B2B leads, flere og bedre salgsmøder samt øget tilbudspipeline.

Derudover har vi udviklet vores egen webløsning, som har fuld fokus på performance, fleksibilitet og brugervenlighed. Løsningen tilpasses jeres forretning, jeres produkt og jeres kunder.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Hjælp til leadgenerering?

Skal vi sammen udvikle en leadgenereringsstrategi, som styres af data og resultater? Vores hold af B2B specialister er klar med rådgivning på tværs af medier og kanaler, så den råde tråd sikres og resultaterne

Top