Marketing Automation

Det rigtige budskab til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt. Den opgave kan være svær at skalere og udføre i takt med tilgangen af flere kunder, leads og besøgende. Derfor har vi behov for marketing automation software til systematisering af marketingaktiviteterne.

1:1 markedsføring

Marketing automation handler grundlæggende om automatisering af marketingaktiviteterne og salgsprocessen, så du bedre kan skalere den personlige kommunikation med modtagerne.

Med marketing automation kan du i større skala levere 1:1 markedsføring, hvor du skræddersyr din kommunikation og marketing til hver enkelt modtager ud fra adfærd, præferencer og stadie på kunderejsen.

Desværre oplever vi stadig, at alt for mange B2B virksomheder ikke udnytter de nye muligheder. De holder fast i de traditionelle 1:mange marketingstrategier i stedet for at tilpasse indholdet til den individuelle B2B køber.

Med marketing automation software får du et effektivt værktøj, hvor du sparer dyrebar tid og spildte markedsføringskroner.

I stedet kan du eksponere det rette budskab for den rette person på det rette tidspunkt og på den måde skabe flere salgskvalificerede leads.

Marketing automation er datadrevet

Ingen gætterier, ingen mavefornemmelser og ingen subjektive holdninger.

Hele fundamentet for marketing automation er at opsamle data om adfærd og kombinere det med andet brugbar information, som du derefter anvender til at modne dine leads.

Helt konkret tracker vi brugernes adfærd på tværs af dit website og online marketingkanaler. Denne information benyttes eksempelvis til leadscoring af dine leads samt til at opstille forskellige triggere, der aktiverer bestemte automation flows baseret på adfærd og stadie på kunderejsen.

På den måde oplever modtagerne relevans og værdi. De føler sig hørt, vigtige og værdsatte, fordi de konstant modtager præcist tilpassede budskaber.

Samtidig kan du også automatisk give sælgerne besked, så snart et lead er klar til en salgsdialog.

Prioritér dine leads med leadscoring

Et lead er ikke bare et lead. De har forskellige behov, og de er på forskellige stadier af købsrejsen.

Med leadscoring kan du med en datadrevet tilgang prioritere, hvem sælgerne skal kontakte.

Leadscoring går ud på at overvåge leadets digitale fodspor og tildele point baseret på adfærd og handlinger.

Konkret betyder det, at vi kortlægger alle sider på websitet, e-mails i flowet og annoncer i online- kampagner. Derefter opsætter vi et pointsystem, som inddrager adfærden. For eksempel kan et besøg på en produktside give 2 point, et besøg på kontaktsiden giver 5 point, en åbnet e-mail giver 1 point osv.

Når leadet når en høj nok pointscore, overføres leadet til salgsafdelingen.

På den måde kan du optimere dit salgsarbejde, eftersom sælgerne kan se, hvilke produkter leadet interesserer sig for, og derved udelukkende bruge tiden på de mest aktuelle kundeemner.

Fokus på resultater

Når du implementerer marketing automation, er det vigtigt ikke at lade sig forblænde af teknologien og mulighederne.

Vi har fokus på resultaterne og starter altid med at bygge en business case samt definere mål og KPI’er.

Hver måned afrapporterer vi på performance, byder ind med forslag til forbedringer og udarbejder en plan for den kommende måned.

Mange virksomheder fejler med marketing automation, fordi de drukner i et kæmpe setup. Vores tilgang er tænk stort, start småt og skalér løbende.

Det er vejen til succes med marketing automation.

 

Hvilket marketing automation system skal jeg vælge?

Marketing automation er mere end bare e-mail marketing. Med automation software som HubSpot og ActiveCampaign får du en masse funktioner til at optimere din markedsføring og samtidig koble salgs- og marketingafdelingen tættere sammen.

HubSpot er på mange måder førende inden for marketing automation software, og de har i deres løsning, integreret mange funktioner såsom et CRM-system og en salgsplatform. Men for små eller mellemstore virksomheder er HubSpot tit for omkostningstungt eller avanceret i forhold til de behov, der skal dækkes.

Derfor benytter vi ActiveCampaign, fordi man får et veldesignet og veludviklet marketing automation system med leadscoring, site tracking og meget mere til yderst overkommelige priser.

Hos Mindmill er vi både certificerede partnere hos HubSpot og ActiveCampaign. Vi kan dermed, som ét af de eneste bureauer, tilbyde skræddersyede løsninger til alle mellemstore, større og store B2B virksomheder.

 
Hans Løjborg Appelby

Client Director

Skal vi også hjælpe dig?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing? Så gi’ mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.

Top