Marketing Automation

Personaliseret automatiseret markedsføring giver resultater!

Det handler om at servere det rette budskab til den rette modtager på det rette tidspunkt. Udfordringen ved det er, at det er svært at skalere og udføre i større virksomheder med mange kunder, leads og besøgende. Derfor har man brug for marketing automation software.

1:1 markedsføring

Helt grundlæggende handler Marketing Automation om at automatisere sine marketingprocesser, så man kan skalere den personaliserede kommunikation med modtagerne.

Man kan også kalde det 1:1 markedsføring, hvor man tidligere brugte 1:mange markedsføring med eksempelvis TV, radio og print.

Det giver dig mulighed for at skræddersy din kommunikation og markedsføring til hver enkelt modtager, alt efter hvor modtageren er i sin kunderejse, adfærd og præferencer.

Det kan simpelthen ikke lade sig gøre, hvis man ikke bruger Marketing Automation software, da man ikke kan sidde og overvåge sine modtagere og skrive personlige beskeder til hver enkelt på det helt rigtige tidspunkt.

Marketing Automation er datadrevet

Marketing Automation, når det udføres korrekt, er datadrevet.

Ingen gætterier, ingen mavefornemmelser og ingen subjektive holdninger.

Hele fundamentet for Marketing Automation er at opsamle data om adfærd og kombinere det med andet brugbart internt og/eller eksternt indsamlet data.

Vi tracker helt konkret brugernes adfærd på tværs af dit website og marketingkanaler, hvor vi eksempelvis kan score dem i forhold til hvor varme de er.

Marketing Automation er en maskine

Vi taler ikke om en “set it and forget it” løsning, men man kan sammenligne vores løsninger med en velsmurt motor.

Den kvalificerer og varmer leads op. Fører dem gennem salgstragten og kunderejsen – helt automatisk.

Den kører 24/7/365. Den bliver aldrig syg. Den holder aldrig ferie. Den serverer blot de rigtige budskaber til de rigtige modtagere på det rigtige tidspunkt.

Og kan eksempelvis give sælgerne automatisk besked, når et lead er varmt.

Modtagerne oplever til gengæld relevans og værdi. De føler sig hørt, vigtige og værdsatte, da de konstant modtager budskaber, som passer præcist til dem.

Det giver resultater!

Kunderejse og personaer

Man kan ikke skræddersy kommunikation og markedsføring til hver enkelt modtager uden at kende dem først.

Og da det er for tidskrævende at arbejde med hver enkelt modtager, arbejder vi med segmenter. Grupper af kunder som ligner hinanden. Og så laver vi personaer på disse grupper, så vi ved hvem vi taler til, hvordan vi skal tale, hvad de er interesseret i. Dette er udgangspunktet for alt det indhold vi producerer til maskinen.

Derefter analyserer vi kunderejsen for disse personaer, så vi kender deres beslutningsprocesser, vurderingsparametre, “pains and gains” osv.

På den måde ved vi præcist hvornår de afgørende øjeblikke er i købsbeslutningen, hvor varme de er og dermed hvornår modtageren skal rammes og med hvilket budskab.

 

Fokus på resultater

En vigtig ting at holde sig for øje, når man bygger en automatiseret salgs- og marketingmotor er, ikke at lade sig forblænde af teknologien og muligheden.

Vi har fokus på resultaterne, så vi starter altid med at bygge en business case samt definere mål og KPI’er.

Hver måned afrapporterer vi på performance, kommer med forslag til forbedringer ud fra Jeres input og laver en plan for næste måned.

Mange virksomheder fejler med Marketing Automation, da de drukner i et kæmpe setup, masser af produktion og styring, høje udgifter til nye lønninger, content, rådgivning, strategi, bureau osv.

Tænk stort, start småt og gentag. Det er vejen til succes med Marketing Automation.

Det handler om målbare resultater, og det er her vi adskiller os fra de andre. Ingen andre kan tilbyde dig “Pay Per Results”, Effektgaranti og 100% transparens.

 
Hans Løjborg Appelby

Head of Inbound Sales

Skal vi også hjælpe dig?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing? Så gi’ mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.

Top