Lancering: Tag virksomhedens målgruppe med ”behind the scenes” via Instagram Stories

10 aug 2016 | ,

Instagram har netop lanceret en ny funktion integreret i deres APP – nemlig Instagram Stories. Funktionen gør op med de polerede og filtrerede smukke billeder, der visualiserer højdepunkter, store som små, fra brugernes eller virksomhedens hverdag. Læs her, hvilke nye kommunikationsmuligheder, som funktionen giver dig som virksomhed.

Nye muligheder med Instagram Stories

Instagram giver nu brugere, og dermed virksomheder, mulighed for at uploade en række billeder eller videoer fra hverdagen til et slideshow. Sammen danner disse en story, som er synlig for alle følgerne i 24 timer.

Sådan opretter du en Story

Det er muligt at oprette en Story ved at klikke på ikonet “+” øverst til venstre på startsiden. Derefter vælger du, om du vil dele et billede eller en video. Billederne vil ikke blive en del af virksomhedens normale feed eller profil, men vil kunne ses øverst i feedet og blive vist for de brugere, som virksomheden interagerer mest med.

Instagram-stories_

Efterligning af SnapChat?

En lignende funktion ses også på det sociale medie SnapChat. Og ligesom vi kender det fra Snapchat, har man med Stories mulighed for at designe og personalisere story billeder og videoer med skrift, tegneredskaber, emojis og ikke mindst de velkendte filtre.

Tag virksomhedens målgruppe med ”behind the scenes”

I jagten på følgere, likes og kommentarer har Instagram efterhånden udviklet sig til en platform, hvor kun de bedste, flotteste og mest bemærkelsesværdige billeder bliver vist grundet Instagrams algoritme. Men med de nye Stories har virksomheden nu mulighed for at dele alle øjeblikke fra hverdagen – også dem man normalt ikke ville lægge på profilen i fare for at spamme følgernes feed.

Story åbner dermed op for at vise lidt mere end bare det perfekte ydre. I stedet er det nu muligt, at give virksomhedens målgruppe et dybere indblik i, hvad der sker ”behind the scenes” eller virksomhedens fire vægge. Med Stories-funktionen kan man eksempelvis dele begivenheder, som udvikler sig minut fra minut, og dermed vise et mere nuanceret og knap så opstillet billede af virksomheden.

Instagram Stories blev lanceret d. 2. august, og vil i løbet af de næste par uger blive tilgængelig verden over på iOS og Android.

Vi glæder os til at følge funktionens udviklingen og ikke mindst, hvordan brugerne og virksomhederne tager i mod de nye kommunikationsmuligheder.

Tina Poulsen

Online Marketing Manager

Bør din virksomhed være på Instagram?

Med afsæt i din forretning, din målgruppe og dine mål hjælper jeg dig med en succesfuld tilstedeværelse.

Top