Case - Better Banners

Effektiv inbound giver salgsklare leads

Better Banners er Danmarks førende bureau indenfor produktion af kreative bannere.

De laver bannerproduktioner for en lang række af landets største brands, og har dokumenteret effekt af deres produktioner. Dette til trods er der fortsat mange marketingansvarlige, der ikke kender til betydningen af gode bannere og hvilke muligheder der er for at øge ROI på ens bannerannoncering.

Målet

Målet for samarbejdet var derfor, at styrke kendskabet til de uanede muligheder der er for bedre bannerperformance, og i samme omgang positionere Better Banners som markedsledende indenfor netop bannerproduktion.

Derfor var målsætningen både at skabe en stærkere position overfor nye som eksisterende kunder, og skabe konkret kontakt til flere leads.

Målet inden opstart af samarbejde var, at der efter 4 uger skulle være konkrete leads, som Better Banners kunne tage kontakt til på baggrund af strategien.

Løsningen

På baggrund af en gennemgående analyse af målgruppen, blev der valgt en Inbound Marketing strategi med fokus på godt content og en distribution via Facebook og LinkedIn.

Content produktion og e-mail automation:
Der blev derfor udarbejdet 1 stk. premium content, som skulle være det kontaktgivende indhold. Hertil blev formatet en e-bog.

For yderligere at styrke Better Banners position og løbende købsmodne leadsene til kontakt fra Better Banners, blev der opsat et e-mail automation flow på 6 e-mails. Heri blev der givet yderligere gode råd og inspiration. Som afslutning på mail flowet, blev der givet en invitation til et møde.

 

Annonceringsstrategi

På baggrund af den foregående målgruppeanalyse og kendskabet til målgruppen, blev LinkedIn og Facebook valgt som primære kanaler for leadgenereringen. Her blev der arbejdet datadrevet med annonceringsværktøjerne, Facebook Lead Ads og LinkedIn Lead Gen Forms.

Der blev arbejdet med forskellige kampagnestrategier:

  • 180 dages remarketing
  • Look-a-like audience
  • Segmentering mod jobtitler, Marketingchef, CMO, Marketingansvarlig, Salg- og Marketing, etc.
 

Resultater

Efter 4 ugers eksekvering af strategien blev der opnået følgende resultater.

  • +140 leads hvoraf 80 blev vurderet som yderst relevante emner
  • En gennemsnitlig pris pr. lead under 100 kr.
  • Konkrete henvendelser og kontakt til kunder
  • Annonceringsforbrug 10.000 – 13.000 kr.
Hans Løjborg Appelby

Head of Inbound Sales

Skal vi også hjælpe dig?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing? Så gi’ mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.

Top