B2B CASE

Cabinplant A/S

Cabinplant A/S er blandt verdens førende inden for udvikling og fremstilling af innovativt forarbejdningsudstyr af højeste kvalitet til fødevareindustrien verden over.

Cabinplant A/S beskæftiger næsten 300 ansatte og havde en omsætning på 388 mio. kr. i 2022.

Hovedkvarteret ligger i Haarby med datterselskaber i Tyskland, Polen, Spanien og USA – samt agenter i flere end 40 lande.

Jan Tøffner Andersen Marketing Manager hos Cabinplant

Det siger Cabinplant om samarbejdet:
"I Cabinplant har vi altid arbejdet med projektsalg, med en salgsproces som jo ofte kører over flere år ad gangen. Vores opsøgende salg har primært foregået gennem messer og udstillinger, men da corona lukkede ned for den mulighed i 2020, måtte vi omsadle vores salgs- og marketinginitiativer. Med hjælp fra Mindmill ser vi nu os selv som en af frontløberne indenfor digital marketing i lige netop vores branche."

Udfordringen

Helt ny tilgang til udvikling af kundeemner

Cabinplant, som producerer maskiner til forarbejdning og afvejning til fødevareindustrien, kom til Mindmill med et ønske om at skabe flere touch points med sine kunder og potentielle kunder. Herudover så virksomheden et potentiale i at blive frontløbere på digital marketing indenfor deres branche og høste de fordele, det ville medføre. Branchen er nemlig kendetegnet ved at være konservativ i deres måde at arbejde med salg på – det er relationerne, der tidligere har skabt projekterne og ordrerne.

”I Cabinplant blev vi uden varsling nødt til at genopfinde vores måde at arbejde med salg og marketing på, da vores udstillingsvindue overfor nye potentielle kunder blev lukket i med coronaen. Vi er normalt på 15-20 messer om året, og vores marketingbudget og indsatser er centreret om messerne, og det samme er nye kundedialoger.

Vi kunne jo ikke bare sætte marketing på pause, så vi tænkte straks i alternative baner med mere digitale kanaler. Vi har godt nok arbejdet med de sociale medier (LinkedIn) tidligere og også skabt leads den vej igennem, men vi var udfordret på hele delen med at skabe relevant content og bearbejde de leads, vi fik.” fortæller Jan.

Cabinplant lavede selv et digitalt pilotprojekt på et inbound marketing setup og kunne se resultater med det samme. Men de behøvede flere ressourcer og specialister på både kampagneudformning, opsætning samt opfølgning på leads. Den primære udfordring lå i at holde leads varme, og ikke bare glemme dem igen, hvis behovet ikke var aktuelt for samarbejde.

Løsningen

Relationsskabelse i et helt nyt format

Mindmill fik til opgave at hjælpe Cabinplant med at skabe flere og mere interaktionsbaserede kontaktpunkter overfor kunderne. Samtidig skulle vi udvikle og optimere hele virksomhedens kommunikationsflow overfor eksisterende leads. Vi har haft fokus på at skabe relevant og indholdsrigt content, som ville få leads til at indikere behovet for en ny leverandør.

”Vores vigtigste mål i samarbejdet med Mindmill var at få vores brand ud at leve – vi ville på lystavlen ved de rigtige beslutningstagere, så vi altid bliver tænkt med ind i leverandørovervejelser ved kommende projekter. 

Vores målgruppe var relativt nem at definere, og vi har en helt konkret liste over alle de virksomheder med tilhørende titler, vi gerne vil i dialog med. Vi har også en god idé om, hvad der holder målgruppen vågne om natten, så budskaberne kom vi ret hurtigt i mål med. Det materiale og det mailflow Mindmill har hjulpet os med at lave og sætte op, gør at vi arbejder helt anderledes med vores kunder og leads and de fleste andre i vores branche. Vi bliver meget mere nærværende og proaktive, hvilket styrker vores brand – både på kort og lang sigt,” forklarer Jan.

Book et uforpligtende strategimøde

Lad os sammen se, hvordan du kan implementere vores succesfulde, agile og datadrevne B2B Marketing Framework®️.

Resultatet

Struktureret lead management skaber målbare resultater

Cabinplant har som mange andre tunge industrivirksomheder en lang salgsproces. 6-12 måneder går der oftest fra en kundehenvendelse til en ordre. Og hvis en dialog starter, uden at kunden har et behov her og nu, er processen jo endnu længere – og desværre var det også her, at nogle leads blev tabt. Det har vi nu hjulpet Cabinplant med at undgå. Alle leads bliver hele tiden holdt ”varme” gennem deres nye mailflow, så vi sikrer at være til stede, når behovet for en ny leverandør opstår.

”Vi står helt sikkert langt stærkere overfor markedet og potentielle kunder, end vi har gjort før. Vi har fuld indsigt i alle de kundehenvendelser, vi får gennem websitet og Linkedin, og så er det marketings opgave at modne og udvikle på leads, til vi kan se, de er købsklare. Først her overdrager vi dem til salg, som så følger op på kunden, ” informerer Jan.

Jan forsætter: ”Vores nye tiltag i marketing, hvor vi er blevet langt mere digitale, har frigivet en del ressourcer og budget fra messerne. Vi supplerer kanalerne med hinanden, og det er helt sikkert den måde, vi bedst skaber gode resultater på.

Alle leads fra kommende messer vil vi fremadrettet bearbejde på samme måde som vores online leads, så vi sikrer, at vi får så meget effekt af vores messeindsatser som muligt. Vi skal have loopet så mange kontakter som muligt ind i vores mailflow, så vi konstant har kundeemner under bearbejdelse til salg”.

5 måneder
320 Leads
97 Kvalificerede leads

Cabinplant har på 5 måneder fået 320 leads og herudaf er 75% blevet scoret som relevante leads. 97 er indtil nu blevet til varme leads og 23 er blevet købsklare salgsleads.

Vi glæder os meget til at udvikle endnu mere på Cabinplants salgs- og marketingstrategi, så vi i fællesskab kan skabe endnu flere og endnu bedre leads, som fører til salg.

Indhold

  • 21. november 2021
  • 4 minutter, 4 sekunder