Case - Connection Management

Stærk kommerciel inbound strategi gav kvalificerede leads til sælgerne

Connection Management er et konsulenthus, der skaber vedvarende resultater og forretningsmæssige gennembrud med consulting og uddannelse indenfor salg, ledelse & kommunikation.

Det siger Connection Management om samarbejdet:

Martin Mouritzen
, Salgsdirektør

Vi er super tilfredse med samarbejdet med Mindmill. De er lynhurtige i servicen og agerer som en stærk samarbejdspartner. Vi sidder helt klart med en opfattelse af at vi arbejder sammen om et fælles mål mere end et kunde/leverandør forhold. Sparringen mellem Mindmill og Connection Management samt udførsel af kampagner er helt klart en af årsagerne til at vi i dag er markedsledere indenfor åbne lederuddannelser.

Udfordringen

Connection Management var fra starten helt klar over, hvad de ville have af Mindmill – vi skulle spille deres salgsafdeling bedre gennem intelligent brug af inbound marketing.

Vi skulle give dem værktøjer til vækst gennem forbedrede effektivitetstal i hele salgsprocessen og dermed skabe grobund for deres virksomheds videre vækst.

Som virksomhed er Connection Management ekstremt fokuserede på deres effektivitetstal, og deres salgsstrategi er altid solidt forankret i hårde data, som de bruger med stor præcision.

Det er heldigvis en form for præcision, som vi elsker at arbejde med.

Løsningen

I en indledende workshop med strategiske overvejelser om målgruppe og produkt fastlagde vi os på et content offer skræddersyet til målgruppen.

Dette content offer brugte vi til at fylde varme leads ind i Connection Managements salgstragt.

Connection Management havde i forvejen et emailflow, som vi indsatte i et automatiseret setup, så leads, der skrev sig op til vores content offer modtog en række emails.

Vi har løbende split-testet forskellige annoncekreativer for kontinuerligt at optimere på vores annoncering. Her har vi blandt andet afprøvet karusseller, videoer og forskellige grafiker.
Sådan en løbende annonceoptimering er en præmis for at lykkes med en stor kampagne som denne over en længere periode.

For at ramme målgruppen optimalt har vi derudover kørt look-a-like analyser af de eksisterende leads, så vi kontinuerligt præciserede målgruppen. Hele vejen igennem har vi holdt skarpt fokus på effektivitetstallene.

Dette samarbejde viser virkelig, hvor stor værdi der er at hente i at optimere effektiviteten i de forskellige stadier af salgsprocessen.

Effektivitet og optimering af salgsprocessen har i det hele taget været det lysende pejlemærke for vores samarbejde med Connection Management.

Og det har båret frugt.

Resultatet

Sammen med Connection Management har vi løbende forøget deres månedlige annonceringsbudget på sociale medier med 1600%, siden vi startede annoncerne og kampagnen.

Det har vi selvfølgelig kun gjort, fordi vi kunne se, at enhver krone brugt på kampagnen mere end tjente sig selv hjem.

Det er med andre ord et udtryk for at Connection Management igennem samarbejdet med Mindmill har vækstet deres forretning væsentligt.

Det kommer også tydeligt til udtryk, når man ser på deres salgsafdeling, som de løbende har udbygget med nye medarbejdere, så salgsafdelingen i dag består af 3 gange så mange sælgere, som da vi indledte samarbejdet.

Dette resultat kan i høj grad tilskrives de dygtige medarbejdere i salgsafdelingen hos Connection Management, som har været ekstremt gode til at bearbejde de indkommende leads.

Samtidig har det været en kæmpe fordel med et knivskarpt fokus på effektivitetstal.

I fællesskab har vi sammen med Connection Management hele vejen igennem processen sikret, at Mindmills marketingindsatser førte til faktiske salg og flotte tal på bundlinjen.

Overblik over effektivitetstal, en klar forståelse for de forskellige roller som salg og marketing spiller i salgsprocessen og god kontinuerlig kommunikation har været en nøgle til kampagnens stabile succes.

Vi ser frem til fortsat at være en del af Connection Managements vilde vækstrejse med nye kampagner og intelligent samspil mellem Mindmills marketingekspertise og Connection Managements suveræne sælgere.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Uforpligtende sparring?

Vil du, ligesom Connection Management, optimere dine effektivitetstal og få mere ud af dine sælgere? Lad os vende mulighederne for at implementere en stærk kommerciel inbound strategi i din virksomhed. Kontakt mig her.

Top