Case - Damgaard-Jensen A/S

Nyt website, værdibaseret kommunikation og samspil mellem salg og marketing skaber fremtidens vækst og øget bundlinje

I mere end 100 år har Damgaard-Jensen A/S arbejdet med grafisk håndværk. De er specialister i visuel kommunikation og grafiske løsninger, der skaber synlighed på den fysiske arena i en verden, der bliver mere og mere digital.

Udfordringen

DGJ er en virksomhed, som har været en markant spiller på det grafiske marked i mange år.

Men til trods for en førende position oplevede de – ligesom mange andre B2B virksomheder – at digitaliseringen og den ændrede købsadfærd skabte udfordringer i forbindelse med positionering og relationsdannelse med potentielle kunder.

En vigtig brik i dette spil var deres gamle website, som havde en del udfordringer: Det var et gammeldags design, som var meget produktorienteret. Det var uoverskueligt at finde frem til de ønskede produkter. Sitet var rodet, svært at vedligeholde og langsomt. Konsekvensen var meget få konverteringer.

Målet for samarbejdet var derfor at skabe en fremtidssikret brand- og vækstplatform for DGJ i form af et nyt website. Sammen med en inbound strategi skal det nye website danne fundamentet for en tættere relation til nye potentielle kunder og har til formål at positionere og stadfæste historien og værdierne bag virksomheden.

Vigtigst af alt var målet, at investeringen medvirkede til en tættere dialog med eksisterende og nye kunder, således at løsningssalget rykkes tættere på beslutningsprocessen.

Løsningen

Løsningen for DGJ var en ny og fremtidssikret brand- og vækstplatform i kombination med en inbound marketing strategi til at generere flere salgskvalificerede leads gennem datadrevet digital markedsføring.

Disciplinerne inden for inbound marketing er mange, men summen af dem alle er fælles: du skal hjælpe og skabe værdi for både eksisterende og nye kunder – kun værdiskabelse og relevant indhold kan få dig placeret tidligt i købsprocessen, hvilket er helt essentielt, når 62% af B2B indkøbere kan vælge leverandør udelukkende på baggrund af digitalt indhold.

Så hvis du vil med tidligt i beslutningsprocessen, skal du anvende værdibaseret indhold, som giver kunden anledning til at afgive sine oplysninger.

Grundlæggende handler det om at kende sine potentielle kunder og kontinuerligt være i stand til, via marketing automation, at levere den mest tidsaktuelle information og værdi.

Helt konkret gjorde vi 4 ting:

  • Vi byggede et nyt og konverteringsoptimeret website
  • Vi lavede målrettede videoer til både website, e-mails og annoncering
  • Leadgenerering på LinkedIn, Facebook og Google
  • Lead nurturing med marketing automation og leadscoring

Et website med dedikeret fokus på konvertering

En helt essentiel del af samarbejdet bestod i at udvikle et nyt og konverteringsvenligt website med fokus på at:

  • Vise hvor professionel, kompetent og stor en virksomhed DGJ er
  • Øge konverteringsraten på både direkte produktsalg og løsningssalg
  • Gøre det mere overskueligt og brugervenligt at navigere rundt
  • Spare tid og strømline webmaster, drift og vedligeholdelse (eks. data kun ændres ét sted)
  • Øge website performance
  • Gøre websitet fleksibelt (eks. nemt at lave lækre kampagnesider på minutter)

Design, UX og branding er naturligvis vigtige komponenter, når du bygger websites og landingpages.

Men ofte mangler der en fjerde ingrediens – marketing.

Vores B2B webløsninger er alle bygget ud fra marketingperspektiv med målrettet fokus på resultater, leadgenerering, købsmodning og salg.

Det betyder helt konkret, at vi optimerer websitet med konverteringspunkter, CTA’er, gated content mm. Og samtidig tænkes websitet og diverse landingpages direkte med i leadgenereringsstrategien.

Leadgenerering, automation og leadscoring

Ud over website og landingpages blev der også produceret indhold til leadgenerering og lead nurturing.

Indholdet bestod blandt andet af 21 videoer og et omfattende mailflow, som fokuserede på at salgskvalificere de nye leads.

Samtidig blev der opsat en leadscoringmodel, så sælgerne får mulighed for at arbejde effektivt med de mest købsmodne leads.

Resultatet

Den nye digitale tilstedeværelse + det konverteringsoptimerede website førte til en markant stigning i relevante leads, kundedialog og nye kunder. Samtidig har de fået en salgsmotor, som kontinuerligt arbejder for virksomheden.

Helt konkret fik DGJ mere end 200 leads med en gennemsnitlig leadpris på 242 kr på bare 6 uger. Disse leads er kommet dels via datadrevet leadgenerering på fx LinkedIn og dels via kontaktformularer på det nye website.

Efterfølgende er en stor del af disse leads blevet til kundemøder og kunder. Blandt andet ved at bruge videoer og med et e-mailflow, hvor de behov og udfordringer som DGJs kunder stod med, blev adresseret.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Vil du konvertere flere leads?

Vi har mange års erfaring med at bygge B2B websites og landingpages. Hvis du har brug for konkret sparring i forhold til strategien og opbygningen bag dine landingpages, så er du altid velkommen til at kontakte mig.

Top