Case - Dol Sensors

"We have seen a growth in sales over a short period of time"

Dol-Sensors, som er ejet af Skov A/S, udvikler, producerer og sælger innovative løsninger inden for sensorer til industrielle kunder. Fra hovedkontoret i Danmark sælger de deres kvalitetsprodukter over hele verden.

  • Hans Løjborg Appelby
  • Head of Inbound Sales
SE VIDEOEN

Vil du vide præcist, hvordan Inbound Marketing tidoblede salget for Dol Sensors i USA?

Få hele strategien i 7 e-mails over 7 dage >>

Why did we choose to collaborate with Mindmill?

Kartheeban Nagenthiraja
, Director, Dol-Sensors A/S

We were online, but with a very dormant presence and to this we needed an agency that would understand our business and audiences. We chose Mindmill based on a number of criteria, one of the major ones being: They understood the complexity of our business as well as the customer and end user journey. We needed an approach that would help us reach end users too. Mindmill’s Inbound Marketing solutions were cost effective for our needs and business size. They delivered an exceptional level of professionalism and took full responsibility for the entire process of our first campaign. They covered the production of content, set up and executing the campaign and analyzing results.

Our experience with Mindmill

Our overall experience working with Mindmill is that they are very professional, analytical as well as distributed information securely and effectively at eye level with our intended audiences. They kept us informed at all times and were easy to reach with a quick response time. They had an analytical approach to handling projects and captured all details to execute an effective campaign.

The outcome of working with Mindmill

Our collaboration with Mindmill has not only generated leads and a significant increase in traffic, but we have seen a growth in sales over a short period of time. Thanks to Mindmill, we are now actively present on social media platforms and will continue to grow to reach the masses.

Målet

Dol-Sensors ser et kæmpe potentiale i det amerikanske marked, men det er samtidigt svært at komme ind og få fodfæste. Der er store og tunge konkurrenter, og man kender ikke markedet på samme måde som hjemmemarkederne i forhold til markedsføring, kommunikation, leadgenerering osv.

Man kommer derfor hurtigt til at brænde mange dumme penge af på markedsføring, som ikke flytter noget og ikke rammer de rigtige.

Målet var derfor, at skabe et talerør til en række definerede interessante leads.

At ramme de rette beslutningstagerne med det rette indhold på det rette tidspunkt.

Det var ikke nok kun at markedsføre sig overfor disse leads.

Vi skulle være i stand til at ramme beslutningstagerne og få deres permission, så vi kunne sende værdifulde e-mails, opbygge en relation, varme dem op til salg og til sidst konvertere (kontakt eller møde).

Kendskab og branding var sekundære mål her i starten, da det er et langt sejt træk. Specielt på et nyt stort marked.

Det vigtigste i første omgang var at skabe relevante leads, nye kunder og forretning på den korte bane, så man kunne udarbejde en solid business case og efterfølgende strategi.

Samarbejdet blev derfor indledt med en test.

Løsningen

Løsningen var inbound marketing kombineret med marketing automation og ekstremt målrettet datadrevet leadgenerering.

Vi analyserede kunderejsen, og udarbejdede personaer for derefter at producere det helt rigtige indhold, som ville give beslutningstagerne værdi og skabe relation.

Vi byggede en marketingmotor med automation, så vi kunne servere det rigtige indhold for vores leads på det rigtige tidspunkt med udgangspunkt i adfærd, leadscoring og deres touchpoints i kunderejsen.

Med det rigtige indhold på plads og en stærk motor til at styre det, satte vi gang i en meget målrettet datadrevet leadgenerering.

En kombination af Facebook- og LinkedIn-annoncering og Programmatic Buying tilsat storytelling, remarketing osv., gjorde at vi meget præcist kunne ramme beslutningstagerne i nøje udvalgte virksomheder, få dem til at downloade vores premium content og give permission til, at vi måtte sende værdifulde e-mails til dem efterfølgende.

Vi udviklede og eksekverede hele kampagnen fra bannere, landingpages, formularer og pop-ups til opsætning, tests, tracking, scoring osv.

Dol-Sensors kunne hele vejen følge de nye leads, score dem i forhold til relevans og kvalitet samt tage action på dem, når de var blevet varme.

 

Resultater

Ikke alene oplevede Dol-Sensors, at de fik de helt rigtige leads ind, som vi på forhånd havde defineret som relevante kvalitetsleads, heriblandt nogle af de største spillere på det amerikanske marked.

De oplevede også, at disse leads var så købsmodne, at de selv begyndte at kontakte agenten med henblik på at blive kunder.

Og endnu vigtigere, inden for 2 måneder kunne de allerede mærke en signifikant stigning i salget af sensorer, som en direkte konsekvens af vores marketingmotor.

Faktisk var salget i én kampagnemåned 10 gange større end den hidtidige største salgsmåned.

Det har samtidigt vist sig, at være en rigtig god business case. Dol-Sensors har betalt mindre for hele testen, end én annonce i en større amerikansk avis koster.

Kartheeban, CEO i Dol-Sensors, udtaler om samarbejdet med Mindmill:

De første kunder har taget fat i vores agent i USA med henblik på køb af sensor. De er blevet opmærksomme på produktet gennem Facebook annonceringen.

Vi ser opløftende resultater, og vi kan allerede mærke en signifikant stigning i salget. Ja faktisk har vi slået alle tidligere salgsrekorder med længder.

Vi er særdeles tilfredse med  Mindmill og vores samarbejde. De er fleksible, dygtige og resultatorienterede. Resultaterne har været overraskende gode, og business casen er solid, så vi ser bare frem til at fortsætte det gode samarbejde med nye produktlanceringer og flere markeder.

  • Hans Løjborg Appelby
  • Head of Inbound Sales
SE VIDEOEN

Vil du vide præcist, hvordan Inbound Marketing tidoblede salget for Dol Sensors i USA?

Få hele strategien i 7 e-mails over 7 dage >>

Hans Løjborg Appelby

Head of Inbound Sales

Skal vi også hjælpe dig?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing? Så gi’ mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.

Top