Hasselager Centervej 21-23 8260 Viby J CVR-nr.: 32478298 Tlf.: +45 70 77 74 44 E-mail: info@mindmill.dk

På baggrund af anbefalinger og referencer valgte vi i foråret 2010 Mindmill som samarbejdspartner, hvilket skulle vise sig at være en rigtig god beslutning.

Mindmill håndterer vores medieplanlægning, kreative produktioner og vores onlinemæssige aktiviteter. Vi er yderst tilfredse med håndteringen af vores opgaver. Mindmill arbejder meget struktureret med tingene og vi modtager altid vores projekter til tiden. Jeg kan kun give mine bedste anbefalinger til Mindmill.

Thomas Sørensen, Salgsdirektør Dunlopillo

Dunlopillo® Danmark er en del af verdens andenstørste sengekoncern Hilding Anders – og så er de full-service kunde hos Mindmill.

Hos os har de samlet alle af deres marketingaktiviteter under samme tag, og gennem de seneste år har vi hjulpet dem med at skabe en rød tråd i deres visuelle udtryk og kommunikation.

Siden 1929 har Dunlopillo® leveret nogle af verdens bedste senge. De går aldrig på kompromis – hverken med deres produkter eller deres samarbejdspartnere! Hos Mindmill er vi stolte over at samarbejde med Dunlopillo®.

Vision:

Vores vision for Dunlopillo® var – og er – at skabe et visuelt univers, der underbygger brandets stærke, naturlige produkter og lade dét være det bærende element i deres approach til målgruppen.

Mål:

Vi vil re-brande Dunlopillo® og ramme deres målgruppe, der blev defineret og karakteriseret ved hjælp af fokusgruppeundersøgelser og modtageranalyser. Den primære mission er, at forbrugeren bedre skal kunne genkende brandet og afkode, hvad der adskiller Dunlopillo® fra konkurrenterne. Strategien er blandt andet at tydeliggøre de naturlige og bæredygtige materialer og den miljøvenlige fremstilling i kommunikationen til målgruppen.

Resultat:

Et moderne, æstetisk og gennemgående udtryk, der alene fokuserer på substansen i produktet men med en klar visuel rød tråd.

Synlighed på Google

Dunlopillo® i førertrøjen

Effekten af vores 360°-gennemgang af Dunlopillo® taler sit eget tydelige sprog i søgemaskinerne. Dunlopillo® har opnået en synlighedsprocent på 60% på de mest konkurrenceprægede søgetermer i branchen. Det er langt mere end den nærmeste konkurrent, der kun når 20%. Brandet vinder dermed klart på synlighed over de 7 største konkurrenter, og bliver fundet af målgruppen, når behovet for en ny seng opstår.

Trafik til hjemmesiden

Kunderne strømmer til hjemmesiden

Dunlopillo® har oplevet en stor stigning i besøgende til deres hjemmeside. Det har de opnået bl.a. på baggrund af vores øgede fokus på at skabe relevant og målrettet indhold på de sociale medier og til deres hjemmeside. Mindmills strategi for Dunlopillo® har bl.a. betydet:

  • Bedre fastholdelse af besøgende på websitet
  • Øget trafik til hjemmesiden - med 35% flere unikke besøgende
  • Stigning på 454% af besøgende til siden "Find forhandler"
  • Gennemgående øget engagement på sociale medier
  • Højere rangering i søgemaskinerne
20142015Stigning i %
Unikke besøgende20.57727.83835%
Sidevisninger i alt75.749115.34552%
Besøgende på Find forhandler1.2826.536410%
Dunlopillo.dk - før
Dunlopillo.dk - efter

What nature began - we perfected

Denne tagline var vores udgangspunkt, og sammen med data fra vores målgruppeundersøgelser resulterede det i transformationen fra et mørkt nattetema, med fokus på en sensuel søvnoplevelse, til et univers baseret på brandets unikke komponenter: natur og bæredygtighed bundet op på naturbilleder, støvede jordfarver og organiske former.

"Det er vigtigt for mig at købe kvalitet og miljøvenlige produkter til min familie."

Navn: Christina Eriksen

Alder: 37 år

Job: Projektchef

Civilstatus: Gift og har to børn

Uddannelse: Kandidat i virksomhedskommunikation

Hvem er forbrugerne

Ved hjælp af grundige modtageranalyser gennem bl.a. studier af fokusgrupper, definerede vi Dunlopillo’s primære målgruppe og karakteriserede deres behov.

Arbejdet med specifikke personaer for målgruppen udstak retningslinjerne for målgruppens karakteristika.

Hvad vil de ha'?

På baggrund af behovsanalyser skabte vi et univers, der signalerer Dunlopillo’s stærke, naturlige produkter som bærende element i deres approach til målgruppen. Og resultatet:

Et let genkendeligt udtryk, der trækker på brandets unikke værdier og adskiller det fra konkurrenterne.

Traditionelle medier kombineret med content marketing var det perfekte match til at udbrede re-brandingen og komme i dialog med målgruppen.

Med tv-spots tilrettelagt efter det nye udtryk, samt en indgående online indsats med bl.a. søgeordsoptimering, eksekvering af blogindlæg og aktiviteter på Facebook, gennemførte vi dén strategi effektfuldt.

Derudover tilpassede vi re-design af websitet til de nyeste web, tablet og mobil formater, hvilket optimerer brugeroplevelsen, når målgruppen færdes på tværs af platformene.

I dag er Dunlopillo® foran alle konkurrenter, når det handler om synlighed i søgemaskinerne, og de har fået etableret sig succesfuldt på sociale medier med engagerede følgere - samtidig har de tiltrukket langt flere unikke besøgende til hjemmesiden.

Samlet set er brandet nået meget længere ud til målgruppen gennem mere effektfuld medieplanlægning, og gennem en storstilet online indsats - hovedsageligt båret frem af en dedikeret content marketingstrategi eksekveret via sociale medier. Det betyder, at kernemålgruppen bliver stadig mere bevidste om, hvem Dunlopillo® er, gennem ny målrettet eksponering på et bredt spektrum af platforme.

Dunlopillo® har derfor indtaget en ekspertposition i markedet, og det kan ses på deres omsætning.

Vil du vide mere?

Vil du vide mere om, hvordan vi vækstede Dunlopillo's forretning, så ta' fat i Martin Hede.
Vi har med garanti også et konkurrencedygtigt tilbud til din forretning.

Martin Hede, Partner & Director