Facebook lead ads
Lead ads er virkelig effektivt til leadgenerering, fordi brugeren kan konvertere direkte på Facebook uden ekstra navigering til en ekstern landingpage.
Dataen overføres automatisk til dit CRM-system, og dermed får sælgeren besked, når der kommer nye leads.
Linkedin lead gen form
Lead gen forms fungerer på samme måde som leads ads på Facebook.
Typisk oplever vi lidt højere priser på LinkedIn, men det er en kanal vi anbefaler alle B2B virksomheder, fordi LinkedIn har gode, unikke segmenteringsmuligheder, og mange B2B kunder bruger aktivt LinkedIn til at finde inspiration.
Derfor er leads fra LinkedIn ofte mere kvalificerede, og dermed værd at betale lidt ekstra for.
Programmatic buying og display annoncering
Få interaktion og konverteringer med kreative bannere.
Hvis du gerne vil have succes med display annoncering, er det vigtigt at fokusere på det kreative. Med programmatic buying har du mulighed for at købe plads på tværs af medier. Hvis du har en meget defineret målgruppe kan det være effektivt fordi du kan lave 1:1 annoncering
Programmatic buying betyder, at dit køb af annonceplads automatiseres fx på baggrund af brugerens adfærd, historik, tid og vejret.
Med programmatic rammer du målgruppen i stedet for mediet, og din display annoncering tilpasses dermed den enkeltes adfærd.

Google search
Kombinér SEO og Google Ads og få flere leads
Google search har været en stor del af leadgenereringen for Elearningforce. På baggrund af en søgeordsanalyse fandt vi ud af, at der være mange, som søgte efter lms365, og derfor kom der et større fokus på denne del af leadgenereringsstrategien.
Når du arbejder med Google search, er det vigtigt, at du har en landingpage, hvor du kan få dine konverteringer – ellers kan du hurtigt bruge mange penge uden at dine sælgere får leads.
Lead sheet
Alle de indsamlede leads overføres automatisk til CRM-systemet (eller et Google Sheet, hvis virksomheden ikke har et CRM).
Om det er det ene eller det andet er sådan set underordnet – det vigtigste er, at du sammenkobler den data, du har om dine leads, så dine sælgere aktivt arbejder med de rigtige leads i den rigtige rækkefølge på baggrund af leadscoring.

Marketing automation
Med personlige og informative e-mails kan du skabe relation og indsamle data på samme tid.
Med Elearningforce brugte vi Ole, der er salgsansvarlig, som ansigtet udadtil. Når Ole skal påbegynde salgsarbejdet, kender leadet ham allerede, og der er en personlig relation fra begyndelsen.
