Case - Elearningforce

International leadstrategi koblede salg og marketing bedre sammen og skabte resultater.

Elearningforce er en effektiv learning management softwareløsning. Deres LMS365 hjælper brugere med at opkvalificere deres kompetencer med adgang til en intuitiv platform fyldt med læringsplaner, kurser, personlige udviklingsrapporter og meget mere. Virksomheden blev grundlagt i 2003, og har i dag mere en 4+ millioner brugere i over 40 lande.

Målet

Målet for samarbejdet var egentlig ret simpelt: der skulle sættes turbo på leadgenerering og trial-konverteringer.

Tidligere fik Elearningforce hovedsageligt deres leads organisk. Desværre betød det, at de ofte mødte kunderne for sent i beslutningsprocessen og at volumen ikke var skalérbar.

Der er mange leverandører på markedet og Elearningforce havde derfor brug for at møde kunderne tidligere i beslutningsprocessen, således deres software blev positioneret bedre i forhold til konkurrenterne.

Ønsket for Elearningforce var derfor at styrke leadgenereringen med målrettet annoncering og dermed møde nye leads allerede i starten af salgstragten. Målet med annonceringen var flere trial-konverteringer og flere online møder med én af salgskonsulenterne.

Løsningen

Løsningen blev datadrevet markedsføring og målrettet leadgenerering på LinkedIn, Facebook, Programmatic Buying med IP-targeting og Google Ad search.

Alle leads overføres automatisk til CRM-systemet, hvorefter et skræddersyet e-mail flow starter automatisk, som har til formål at købsbearbejde og salgkvalificere alle de nye leads.

Under hele forløbet trackes al adfærd, og ved hjælp af leadscoring kan Elearningforce definere, hvilke leads, der skal prioriteres af sælgerne.

I videoen herunder kan du se konkrete eksempler på, hvordan:

  • vi generede kvalitetsleads fra LinkedIn, Facebook og Google
  • vi brugte display annoncering og programmatic buying til 1:1 annoncering til en meget defineret målgruppe
  • sælgerne fra ELearningForce aktivt brugte marketingstrategien til at få flere møder og effektivisere deres tilbudsprocesser

Sådan gjorde vi

Facebook lead ads
Lead ads er virkelig effektivt til leadgenerering, fordi brugeren kan konvertere direkte på Facebook uden ekstra navigering til en ekstern landingpage.

Dataen overføres automatisk til dit CRM-system, og dermed får sælgeren besked, når der kommer nye leads.

 

Linkedin lead gen form
Lead gen forms fungerer på samme måde som leads ads på Facebook.

Typisk oplever vi lidt højere priser på LinkedIn, men det er en kanal vi anbefaler alle B2B virksomheder, fordi LinkedIn har gode, unikke segmenteringsmuligheder, og mange B2B kunder bruger aktivt LinkedIn til at finde inspiration.

Derfor er leads fra LinkedIn ofte mere kvalificerede, og dermed værd at betale lidt ekstra for.

 

Programmatic buying og display annoncering
Få interaktion og konverteringer med kreative bannere.

Hvis du gerne vil have succes med display annoncering, er det vigtigt at fokusere på det kreative. Med programmatic buying har du mulighed for at købe plads på tværs af medier. Hvis du har en meget defineret målgruppe kan det være effektivt fordi du kan lave 1:1 annoncering

Programmatic buying betyder, at dit køb af annonceplads automatiseres fx på baggrund af brugerens adfærd, historik, tid og vejret.

Med programmatic rammer du målgruppen i stedet for mediet, og din display annoncering tilpasses dermed den enkeltes adfærd.

 

Google search
Kombinér SEO og Google Ads og få flere leads

Google search har været en stor del af leadgenereringen for Elearningforce. På baggrund af en søgeordsanalyse fandt vi ud af, at der være mange, som søgte efter lms365, og derfor kom der et større fokus på denne del af leadgenereringsstrategien.

Når du arbejder med Google search, er det vigtigt, at du har en landingpage, hvor du kan få dine konverteringer – ellers kan du hurtigt bruge mange penge uden at dine sælgere får leads.

 

Lead sheet
Alle de indsamlede leads overføres automatisk til CRM-systemet (eller et Google Sheet, hvis virksomheden ikke har et CRM).

Om det er det ene eller det andet er sådan set underordnet – det vigtigste er, at du sammenkobler den data, du har om dine leads, så dine sælgere aktivt arbejder med de rigtige leads i den rigtige rækkefølge på baggrund af leadscoring.

 

Marketing automation
Med personlige og informative e-mails kan du skabe relation og indsamle data på samme tid.

Med Elearningforce brugte vi Ole, der er salgsansvarlig, som ansigtet udadtil. Når Ole skal påbegynde salgsarbejdet, kender leadet ham allerede, og der er en personlig relation fra begyndelsen.

Resultatet

På bare én måned oplevede Elearningforce en markant stigning i antallet af både leads og salgsmåder.

De fik +150 leads til en gennemsnitlig leadpris under 500 DKK og de fik +100 bookede salgsmøder på tværs af 16 europæiske markeder samt USA.

Med en international leadstrategi med fokus på leadgenerering og trial-konverteringer formåede Elearningforce dermed at møde kunderne tidligere på købsrejsen og positionere sig i forhold til konkurrenterne.

Samtidig har de fået koblet salg og marketing bedre sammen, så de i fremtiden kan fortsætte med at arbejde målrettet og effektivt mod fælles mål.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Skal vi også hjælpe dig?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing? Så gi’ mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.

Top