Case - FirstAgenda

Datadrevet leadgenerering og kvalificering af leads giver salgsmøder og kunder

Med banebrydende teknologi arbejder FirstAgenda på at optimere møder over hele verden ved automatisk at generere søgbare referater. FirstAgenda bruger talegenkendelse og AI til at samle vigtig information fra møder og intelligent levere den information, du har brug for, når du har brug for det.

FirstAgenda udtaler følgende om samarbejdet:

Troels Skovsbøll Emborg
, Head of Marketing

Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med Mindmill.

Vi havde en god kemi fra starten – hvilket er vigtigt når man arbejder så tæt sammen som vi gjorde i den periode kampagnen løb.

Jeg oplevede samtlige af medarbejderne som professionelle og dygtige folk, der prioriterede vores behov gennem hele processen.

Og så skader det bestemt ikke, at det endte med gode resultater.

Målet

FirstAgenda har en meget proaktiv salgsafdeling og ønskede derfor at øge antallet af leads, så sælgerne havde nye og bedre salgsemner at arbejde med.

Målet med samarbejdet var at udarbejde og implementere en marketingstrategi, som kunne bringe den danske salgsafdeling tættere på nye kunder.

Succesen af kampagnen bliver målt i antallet af afholdte salgsmøder med potentielle kunder.

Målgruppen

Alle virksomheder holder møder – nogle flere end andre.

FirstAgendas software kan derfor være gavnlig i mange virksomheder, hvilket gør målgruppen relativt stor.

Og når målgruppen er stor, kan du lige så godt sigte højt. Den, der sigter højt, rammer højt. Målgruppen fokuserede dermed på store virksomheder, som køber ind til mange ansatte.

Løsningen

Marketingstrategien involverede tre leadgenereringsplatforme: LinkedIn, Facebook og Programmatic Buying med display IP-targeting.

Strategien fokuserede på at drive relevant trafik til en konverteringsoptimeret landingpage og efterfølgende køre et konverterende lead ad retargeting flow på alle tre kanaler.

Denne sammensætning har en dokumenteret track record, og det vil samtidig berige datagrundlaget for fremtidige kampagner.

Segmenteringen af kampagnen var tredelt: account based marketing, retargeting og lookalikes.

  • Målgruppen fik vist annoncer på LinkedIn og Display (IP-targeting). Retargeting flowet ramte besøgende på landingpage og website og bestod af lead ads på Facebook og LinkedIn.
  • Lookalikes kampagnerne blev udarbejdet på baggrund af førstepartsdata og brugt til at udvide den oprindelige målgruppe og finde nye personer, som kunne blive til relevante leads.
Lead Ad, LinkedIn
Lead ad, LinkedIn

 

Dertil kørte vi også et segmenteret IP-targetingspor, som var målrettet virksomheder, der i dag benytter Microsoft, og på baggrund af HubSpot data udarbejdede vi også audiences, som matchede kunderejsen.

Ændring af offer

Når du arbejder med leadgenerering, er det vigtigste næsten, at du har det rette offer – altså noget indhold eller et tilbud, som kan skabe nok værdi til, at dine potentielle kunder er villige til at afgive oplysninger i bytte.

I begyndelsen kørte vi med to offers – eller konverteringspunkter – den ene lidt mere forpligtende end den anden.

  1. En 8-minutters video, som gennemgår og forklarer produktet
  2. En live-præsentation, hvor sælger viser, hvordan produktet fungerer

Det viste sig dog hurtigt, at målgruppen slet ikke var klar til en præsentation, da det hurtigt kan føles meget bindende at snakke med sælger om produktet.

Konvertertingspunktet blev derfor justeret til kun at være en video-demonstration af produktet.

Der er både fordele og ulemper ved at justere content offer og konverteringspunkt undervejs i kampagnen:

  • Fordelen var, at FirstAgenda oplevede en markant stigning i antallet af leads, fordi konverteringen blev “nemmere”.
  • Ulempen er, at du risikerer en forringelse i kvaliteten af leads. Men eftersom targeting af annoncerne stadig var med laserfokus på kernemålgruppen, forblev leadkvaliteten uændret for FirstAgenda.

Kvalificering af leads

Alle leads blev efterfølgende salgsmodnet via et automatiseret mailflow og blev sideløbende kvalificeret på baggrund af leadscoring.

Samtidig havde FirstAgenda et rigtig stærkt salgssetup med nogle engagerede og proaktive sælgere. Netop derfor var det en ekstra fordel, at konverteringen blev gjort nemmere, fordi sælgerne fik flere leads at arbejde med.

Resultatet

Kampagnens succes blev primært målt i antallet af salgsmøder med potentielle kunder.

Og det har i den grad været en succes.

På 6 uger fik FirstAgenda 56 bookede salgsmøder, og det har allerede resulteret i flere kunder, blandt andet nogle af landets største virksomheder.

Men den ultimative læring fra samarbejdet er, at når en effektiv marketingstrategi bliver koblet sammen med et godt salgssetup, så kan du i den grad få succes og opnå markante resultater.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Skal dine sælgere have flere leads?

Skal vi tage en uforpligtende snak om, hvordan du kan vækste din forretning med en effektiv leadgenereringsstrategi og et proaktivkt salgssetup?

Top