Case - Fisker Performance

Datadrevet leadgenerering, inbound og automation fordoblede omsætningen

Fisker Performance tilbyder personlig træning til nybegyndere, motionister og atleter på eliteniveau gennem 1:1 træning, holdtræning og online træningsforløb. Placeret i 5 store danske byer med over 600 tilfredse kunder, skaber de mærkbare resultater gennem skræddersyede kost- og træningsprogrammer.

Fisker Performance udtaler selv følgende om samarbejdet med Mindmill

Steffen Fisker
, Stifter og medejer, Fisker Performance

Vores samarbejde med Mindmill har været virkelig positivt på alle måder. Allerede helt fra start kunne vi mærke en forskel i forhold til de andre bureauer, vi havde arbejdet med.

Når de siger, at service, resultater og forretningsforståelse er deres kerneværdier, så mener de det virkelig.

De har konstant flyttet og udfordret os mod et fælles mål om at gøre Fisker Performance til den største uafhængige virksomhed indenfor personlig træning, holdtræning og kostrådgivning på højeste niveau.

De leverer varen hver eneste dag, og det har helt konkret betydet en fordobling i omsætningen.

Vi kan 100% anbefale Mindmill til alle, som ønsker at rykke deres forretning.

Målet

Med den fortsatte store interesse for træning og motion i Danmark, har Fisker Performance haft et ønske om at udbrede kendskabet og synliggøre deres koncept med personlig træning, vejledning og rådgivning.

Målet var derfor at komme i kontakt med flere kunder, få flere tilmeldinger gennem deres premium content og skabe flere leads.

For at udbrede og synliggøre Fisker Performance samt skabe flere kunder, gik opgaven derfor først ud på at fastlægge de rette kanaler og platforme og klargøre de nødvendige marketingredskaber.

Fisker Performance havde selv godt med premium content, som vi med den rette målretning til deres kundesegmenter kunne bruge i samarbejdet.

Tidsrammen var klar: Primo 2018 skulle Fisker Performance som brand gerne anses som en markant aktør og thought-leader inden for personlig træning og holdtræning.

Løsningen (og strategi)

Løsningen for Fisker Performance blev en målrettet inbound marketing strategi fordelt på to kerneområder.

I første kerneområde skabte vi en salgskanal gennem en inbound motor, hvor leads fik målrettet content præsenteret i deres indbakke via et e-mail automation flow.

I næste kerneområde fokuserede vi på de sociale medier (Facebook og Instagram), hvor vi igangsatte en salgstragt med fokus på Fisker Performances personlige træning og Fisker Power holdtræning. Vi lavede her også konkrete annonceringsstrategier på Google Adwords (Search og Display) som en del af den samlede løsning for Fisker Performance.

Vi lagde stor vægt på, at kreativerne i salgstragten og det grafiske annonceringsmateriale (herunder videoer, karrusselannoncer, testimonials og Facebook Instant Experience), adskilte sig fra andre konkurrenter. Et omdrejningspunkt var derfor disruption, som sikrede en dybdegående konverteringsoptimering, en høj CTR og konvertering.

Vores løsning skulle samtidig sikre, at kreativerne matchede Fisker Performances eksisterende tilstedeværelse på Facebook og Instagram – både for at fastholde kontinuitet og for at skabe en gennemgående rød tråd igennem hele samarbejdet.

Salgstragten via de sociale medier bestod overordnet af tre sekvenser: videoer med produktpræsentation, testimonials fra kunder og remarketing (inkl. splittest) med opfordring til tilmelding/køb.

Resultater

Mindmills inbound marketingstrategi har ført til en enorm fremgang for Fisker Performance på flere områder – en fremgang, som allerede var mærkbar primo 2018 og som er kun er fortsat.

Ikke alene har Fisker Performance fået en enorm vækst med en fordobling af deres omsætning på under 1 år. Deres kundebase har samtidig taget et stort spring opad og de har fået en fordobling af deres e-mail-liste på mindre end 1 år.
Fisker Performance har også udvidet hele deres trænerstab. Og fra at have startet ud med kun at tilbyde personlig træning til deres kunder, tilbyder virksomheden nu også Fisker Power holdtræning med udvidede træningstider, samt online træningsforløb.

Effektiviteten af Mindmills inbound marketingstrategi med en fokus på leadgenerering, inbound og automation er helt tydelig.

For Fisker Performance har samarbejdet ført til lave klikpriser, en høj CTR, en stor eksponering og en forhøjet konvertering, for ikke at tale om en forstærkning af træningsbudskaber på tværs af de digitale kanaler – som alt i alt altså har resulteret i en fordobling af Fisker Performances omsætning.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Skal vi også hjælpe dig?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing? Så gi’ mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.

Top