Case - Hi-Con

Marketing som leadmaskine i en konservativ branche

Siden 2001, har Hi-Con udviklet, testet og dokumenteret ultra højstyrkebeton. De har specialiseret sig i at fremstille slanke og elegante løsninger i CRC i2®, som er deres egen udviklede og gennemtestede generation af betontypen ultra højstyrkebeton.

Key statement om samarbejdet:

Julie Nayberg Thomsen
, Head of Marketing i Hi-Con A/S

I Hi-Con er vi gået fra at være reaktive i vores markedsbearbejdelse og vores opsøgende salg til at være virkelig proaktive. Vi har gentænkt vores marketing setup og valgte i den forbindelse at investere i eksperthjælp til eksekvering af vores inbound marketing strategi. Vi har en ambition om at styrke vores position i markedet og blive en leadmaskine til vores salgsafdeling.

Ikke nok med at vi får flere henvendelser fra potentielle kunder, så er vi også mere ligeværdige i salgsprocessen, simpelthen fordi de har fået et mere professionelt indtryk af os.

Udfordringen

Marketing som en indtægtskilde

Hi-Con er specialister i ultra højstyrkebeton, som de primært bruger til at fremstille skræddersyede altaner, trapper, facader og broer. Hi-con vil være endnu mere proaktive ud mod deres kunder for at sikre yderligere vækst og indtjening. Det har længe været på dagsordenen at implementere en salgs- og marketingstrategi, der skulle understøtte brandgenkendelse og leadgenerering. Efter grundigt forarbejde er Hi-con i samarbejde med Mindmill nu kommet ud af starthullerne med inbound marketing.

”Vi er jo en meget konservativ branche, som ikke er alt for udfarende, men det er vi nu ved at ændre på. Ofte bliver marketing set som en omkostning mere end en indtægt, og det ville vi gerne gøre op med. Vi ville vise, at marketing kan bidrage til vækst og nye kunder. Men vi havde behov for ekstra ressourcer og andre kompetencer, end vi havde inhouse for at lykkes med vores nye strategi,” fortæller Julie Nayberg Thomsen, Head of Marketing.

Julie fortsætter: ”Jeg havde fulgt Mindmill på sidelinjen i en længere periode og vidste, at de havde den rette brancheerfaring til at kunne løfte vores forretning til et mere digitalt ståsted. Og allerede på vores første møde viste Mindmill, at de forstod vores udfordringer og vores markedssituation, og kort tid efter have vi en kommerciel strategi på plads med underliggende processer til succesfuld leadgenerering.”

Løsningen

Tiltrækning af de rigtige relevante kunder

Hi-Con havde allerede gjort sig mange strategiske overvejelser inden vores samarbejde. De ville skabe sammenhængskraft mellem salg og marketing. Deres målgrupper var klart defineret og det samme var markedspotentialet. Hi-Con vidste præcis, hvor de var stærke, og hvor de havde muligheder for at hæve barrieren i forhold til kundernes behov. I tæt samarbejde udarbejdede vi en handlingsplan, som skulle være startskuddet på Hi-Cons nye digitale salgs- og marketingindsats.

”Over en periode på små to måneder fik vi planlagt og eksekveret et B2B Marketing Framework fra Mindmill med alt, hvad det indebærer af kampagnemateriale, video shoots, e-mail flow, leadscoring og salgsdashboards. Vi arbejdede tæt sammen om alt content; billeder og budskaber, som skulle sikre, at vi var så relevante i vores kommunikation, at vi ville få henvendelser på det. Vi lavede guides og inspirationskataloger til download, og det gav virkelig mange leads”, forklarer Julie.

Hi-Con har med deres Marketing Framework fået produceret både inspirationskatalog, en entreprenør tjekliste og forskellige salgsvideoer. Herudover har de fået et fuldt mailflow, der skal hjælpe med at modne deres leads og gøre dem købeklare. Alle leads bliver tracket og fulgt i et overskueligt og nemt salgsdashboard, som Julie, Head of Marketing, selv kan administrere og bruge til hendes leadopfølgning.

”De kampagneværktøjer og den leadmaskine, vi har fået adgang til gennem Mindmill, har virkelig været med til at udvikle vores måde at samarbejde på i vores salg – og marketingafdeling. Vi var aldrig selv kommet i mål med alle de forskellige aktiviteter, som Mindmill har sat i søen for os”, siger Julie.

Resultatet

Leads kom strømmende fra dag 1

Hi-con havde kun i meget begrænset omfang arbejdet med leadgenerering før samarbejdet med os, så de var meget forventningsfulde, da vi skulle tænde på on-knappen for de forskellige kampagner.

”Vi så meget hurtigt, at de budskaber og de problemstillinger vi inkluderede i vores kampagner på de sociale medier ramte spot on hos målgruppen. Leads tikkede ind i en lind strøm. Og endda til en utrolig lav leadpris. Det var win-win for os. Vi har dags dato fået 270 leads, hvoraf 63 % er kvalificerede leads. Vores salgsafdeling relevansscorer alle indkomne leads, så vi ved præcis, om vi rammer de rigtige beslutningstagere i de rigtige virksomheder. Og det gør vi.”, fortæller Julie.


3 måneder
270 leads
63% kvalificerede leads

”Vi rammer plet med vores kommunikation og ambitionen om at være en leadmaskine til vores salgsafdeling og bidrage til at generere vækst i virksomheden, lever stadig i bedste velgående. Derfor er rejsen heller ikke slut endnu og den kommende periode kommer vi til at arbejde benhårdt på at nå i mål,” afslutter Julie.

I Mindmill glæder vi os til at udvikle og optimere på salgs- og marketingindsatserne sammen med Hi-Con og til at se ordrebøgerne blive fyldte.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Uforpligtende sparringsmøde?

Vil du ligesom Hi-Con gøre marketing til en leadmaskine, så lad os tage en et uforpligtende sparringsmøde om, hvordan I bedst kommer fra start med online leadgenerering og digitalt salg.

Top