Case - Intenz

Integration mellem Microsoft CRM og ActiveCampaign gør det let for salg og marketing at samarbejde.

Intenz er et nordisk konsulenthus inden for organisationsudvikling. Hos Intenz hænger produktivitet og lykke uløseligt sammen, og de går derfor ikke kun målrettet efter organisationens performance – de lægger lige så mange kræfter i at arbejde med den menneskelige adfærd, som i sidste ende er det, der skal omsætte strategi til handling.

Det siger Intenz om samarbejdet med Mindmill:

Søren Vasø Hansen
, Intenz

Vi skulle i gang med marketing automation og har valgt ActiveCampaign som vores platform til det. Internt har vi flere rutinerede kræfter indenfor Marketing Automation, men ingen af os kendte ActiveCampaign som platform, og derfor brugte vi Mindmill som partner for at sikre, at vi fik lavet det rigtige setup fra start og ikke lavede dumme fejl, som ville være tidskrævende og dyre at ændre hen ad vejen. Dertil havde vi brug for at lave en integration til Microsoft CRM, som er hjertet i vores setup og få data til at flyde ubesværet mellem de to platforme.

Microsoft CRM er vores styrende data-central, men er designet således, at det primært er lavet til salg. Derfor har vi en masse ekstra data liggende i ActiveCampaign på vores leads, som vi kan aktivere gennem automation, og det var vigtigt, at vi fandt en partner, som kunne hjælpe os med at styre, hvor data ligger, hvordan adgangen til det er og sørge for at undgå dataforurening.

Ved at samarbejde med Mindmill har vi fået det setup vi ønskede, og dermed kan vi skrue op for farten af leadgenerering, og sælgerne kan begynde at bruge deres tid mere effektivt, fordi vi meget bedre kan kvalificere vores leads. Dertil har vi fået et godt setup på integrationen, som faktisk er så simpelt, at vi selv kan modificere det, når der er brug for det.

Vi oplever Mindmill som hurtige, kompetente og rare mennesker. Vi er glade for, at vi valgte Mindmill som partner på denne del af projektet. De har forstået vores behov og været yderst fleksible med at arbejde på den måde, det passede os. Dertil har vi hele tiden kunnet mærke, at de gerne vil samarbejdet, og at vi ikke kun er til for at øge omsætningen. Der er aldrig tvivl om, hvor man skal ringe hen, og jeg har specielt sat pris på at kunne snakke direkte med deres specialister, når jeg har haft brug for det. Vi er yderst tilfredse med samarbejdet.

Målet

Vi kan ikke understrege nok, hvor vigtigt det er at koble salg og marketing sammen – et tæt samarbejde er helt afgørende for succes i begge afdelinger.

Vi ved samtidigt, at det er en øvelse, som volder mange B2B virksomheder udfordringer.

Derfor handler denne case om, hvordan en forholdsvis simpel CRM-integration kan gøre det nemmere for salg og marketing at samarbejde.

Intenz benytter ét af verdens førende CRM-systemer, Microsoft Dynamics 365, hvor sælgerne aktivt styrer alle deres salgsaktiviteter.

For at styrke salgsarbejdet havde marketingafdelingen behov for at implementere et marketing automation system til at bearbejde nye leads og varme dem op til salg; herunder også opsætning af leadscoring, automatiske notifikationer til sælgere mv.

Det var et krav, at det nye marketing automation system kunne integreres med Microsoft Dynamics 365, så data kan flyde ubesværet mellem de to platforme.

Intenz har allerede rutinerede marketing automation kompetencer, men ingen havde erfaring med marketing automation systemet ActiveCampaign, hvor Mindmill er førende specialister i DK. Derfor valgte Intenz at indgå et tæt samarbejde med Mindmill omkring hele implementeringen af ActiveCampaign og integrationen med Microsoft Dynamics 365.

Løsningen

Målet for Intenz var at gøre det nemmere for salg og marketing at samarbejde via effektiv datadeling.

Løsningen blev derfor en integration, som synkroniserer data mellem Microsoft Dynamics 365 og ActiveCampaign.

Marketingafdelingen hos Intenz indsamler løbende en masse information om virksomhedens leads, men det er ikke al information eller alle leads, som er lige relevante for sælgerne.

Med en integration kan Intenz selv definere, hvilken information, der skal synkroniseres, så begge afdelinger arbejder mest effektivt. For eksempel har dealscoren stor betydning for arbejdet. Denne værdi indikerer nemlig, om det er marketing eller salg, som har ansvaret for leadet.

Denne løsning er smart for virksomheder, hvor sælgerne allerede arbejder aktivt i CRM-systemer som SuperOffice, Salesforce eller Microsoft Dynamics. Integrationen betyder nemlig, at sælgerne kan beholde deres nuværende setup og ikke bekymre sig om at skulle lære et nyt system at kende.

Samtidig medfører integrationen, at salg og marketing kan arbejde i hvert sit system, men stadig nemt og effektivt dele al nødvendig information mellem afdelingerne.

Resultatet

For Intenz har samarbejdet betydet, at de har fået det setup, de ønskede. De har fået implementeret marketing automation og arbejder nu aktivt med at bearbejde deres leads.

Det betyder også, at de kan skrue op for leadgenereringen, og at sælgerne bruger deres tid mere effektivt, fordi de nu bedre kan kvalificere deres leads og kun sende varme, relevante leads over til sælgerne.

Udover et godt setup har de fået en integration, som er så simpel, at de selv kan modificere den, når der er brug for det.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Nemmere datadeling mellem salg og marketing?

Skal vi tage en uforpligtende snak om, hvordan du kan styrke samarbejdet mellem salg og marketing med en CRM-integration?

Top