Case - Jonathan A/S

Inbound og automation skabte sammenhæng mellem salg og marketing

Jonathan A/S har siden 1987 tilbudt lederudvikling for danske ejerledede virksomheder. Jonathan ser uddannelse og udvikling som vigtige ingredienser for den moderne leder, og gennem deres forløb får ejerlederen optimeret sine kompetencer og bliver klædt på til at styrke virksomheden.

Jonathan A/S udtaler selv følgende om samarbejdet med Mindmill:

Søren Jacobsen
, Adm. direktør, Jonathan A/S

Samarbejdet med Mindmill har på kort sigt givet over 200 leads.

Det vil sige, at der er over 200, som har downloadet vores content på baggrund af betalt annoncering. Ca. 30% af disse var særligt udvalgte ejerledere.

Vi havde en konverteringsrate på 10% til møder kort efter kampagneperioden, hvilket gav 20 kundemøder, der konkret resulterede i 2 deltagere. Det vil sige ca. 300.000 i omsætning.

Vores salgsproces er typisk lang, og derfor vil den samlede ROI for kampagnen skulle måles over 2 år.

Udover konkrete resultater og leads har vi fået øjnene op for, hvordan inbound marketing kan effektivisere det gammeldags canvassalg, og hvordan vi kan bruge LinkedIn til at booke møder. Dette værktøj kan i fremtiden supplere med endnu flere møder og salg.

Hans og hans team er friskt og ungt, de har mange idéer og skubber til os i en positiv retning. Jeg ser mange muligheder i vores fremtidige samarbejde.

Vi vil helt klart anbefale Mindmill til andre virksomheder, som ønsker at skabe sammenhæng mellem salg og marketing.

Målet

Hvordan sælger man et udviklingsforløb på 14 måneder til en pris på 154.000 kr. til danske ejerledere?

Det var udfordringen for Jonathan A/S.

At skabe kontakt til danske ejerledere kan være en svær opgave – det er en eftertragtet målgruppe, hvor det kan være svært at få taletid.

Samtidig sælger Jonathan et relativt dyrt produkt, som det kan være svært at forstå værdien af.

Målet for Jonathan var derfor at komme i kontakt til danske ejerledere, skabe dialog og få flere deltagere på deres Virksomhed i Vækst-forløb.

For at udbrede kendskabet og øge leadgenereringen gik opgaven derfor først ud på at producere premium content, fastlægge kanaler, og konverteringsoptimere deres website.

Løsningen

Løsningen for Jonathan tog udgangspunkt i vores B2B Marketing Framework. Omdrejningspunktet var at skabe en inbound strategi med fokus på godt indhold, som kunne få ejerlederne til at konvertere.

Løsningen bestod af tre kerneområder: en inbound strategi, et nyt website samt salgssparring.

I første kerneområde skabte vi en inbound salgstragt, hvor content produktion og e-mail automation skulle købsbearbejde ejerlederne.

Når man sælger et så dyrt produkt, som Jonathan gør, er det vigtigt, at modtageren er informeret om, hvilken værdi produktet skaber.

Derfor producerede vi en e-bog om, hvordan man styrker sine kompetencer som ejerleder. E-bogen var indgangsvinklen til at få taletid til det eftertragtede segment og til at få skabt adgang til kontinuerlig dialog gennem et automatiseret e-mail flow.

Leadgenereringen foregik primært på Facebook og LinkedIn, hvor vi målrettede specifikke, relevante personer. Her brugte vi fx lead ads til download af e-bog samt mødebookinger.

Det andet kerneområde bestod af at optimere deres eksisterende website. Jonathans website var ikke tidssvarende, og et stort fokus var derfor at gøre den så konverteringsoptimeret som mulig.

Tredje og sidste kerneområde bestod af konkret salgssparring om, hvordan man arbejder med data i salgsarbejdet og dermed effektivisere salgsprocessen.

Resultater

Mindmills inbound marketingstrategi har øget både kendskab og antallet af leads mærkbart.

Ikke alene har Jonathan oplevet en vækst i antallet af leads (+200), de har også formået at skabe kontakt til en på forhånd defineret målgruppe og oplevet en stigende konverteringsrate for mødebookinger.

Jonathan har også solgt flere pladser til deres Virksomhed i Vækst-forløg. Og på baggrund af salgssparring har de fået øjnene op for, hvordan canvassalg også kan se ud.

De fik en masse sign-ups – og det gjorde de kun, fordi de skabte værdi og talte ind til målgruppens behov og lyster i form af at blive en bedre ejerleder.

Effektiviteten af Mindmills inbound marketingstrategi med fokus på premium content, leadgenerering og hjemmesideoptimering er helt tydelig.

For Jonathan har samarbejdet ført til øget kendskab, enorm stigning i nye leads, og en forhøjet konvertering på både deltagerliste og mødebooking.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Skal vi også hjælpe dig?

Er du interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing? Så gi' mig et kald og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.

Top