Case - Kold+Partners

Systematisk og datadrevet inbound strategi gav leads og bedre salgsdialoger

Kold+Partners er et specialiseret og agilt rekrutteringsbureau med fokus på IT-specialister og tech-talenter. Siden 2015 har de rekrutteret specialister, ledere og talenter til større IT-virksomheder, start-ups og scale-ups.

Det siger Kold+Partners om samarbejdet:

Peter Kold
, Head Recruiter & Founder af Kold+Partners

Samarbejdet med Mindmill har været super godt!

Vi valgte i første omgang Mindmill på grund af deres forståelse for vores situation og deres fokus på eksekvering.

Vi kom fra ingen marketingindsats til en ganske omfattende marketingindsats og i den proces har Mindmills viden og engagement været uvurderligt.

Jeg giver dem mine bedste anbefalinger.

Udfordringen

Kold+Partners havde en ambition om at skabe en her-og-nu effekt med deres markedsføring. De var udfordrede af at have en svært tilgængelig målgruppe af ledende IT-beslutningstagere, som det kan være svært at skabe en stærk relation til.

Kold+Partners havde skabt godt indhold, som de blandt andet delte ud af på deres blog, men de manglede at få sat tingene i system, så trafik og eksponering kunne transformeres til varme leads og konkrete salgsmøder.

 

Løsningen

Sammen lagde vi en stærk strategi for leadgenerering og salgsmodning, som involverede blandt andet et webinar og fire tjeklister i et samlet mailflow.

Med skræddersyet indhold salgsmodnede vi leads, imens vi med automatisk leadscoring gjorde det nemt for salgsafdelingen at følge op på det helt rette tidspunkt.

Med en systematisk og datadrevet tilgang genererede vi leads og bedre salgsdialoger for Kold+Partners, som mærkede, at målgruppen af IT-folk var mere åbne for dialog, når de havde været igennem den foregående salgsmodning.

Kold+Partners er et typisk eksempel på, hvordan inbound marketing er et effektivt værktøj til at skabe værdifulde salgsdialoger – selv med målgrupper som er svære at få adgang til.

I vores løsning til Kold+Partners brugte vi nogle af de værktøjer, som vi ved virker.

De fire tjeklister fungerede som en blød konvertering højt i salgstragten, hvorefter vi salgsmodnede med et mailflow, der endte i et webinar og en opfølgende mail med opfordring til at booke et uforpligtende møde.

At afholde webinarer er et stærkt våben at have i sit arsenal, når vi sammen skal flytte leads fra indledende interesse til konkret og seriøs salgsdialog.

Resultatet

Opstartskampagnen skaffede både leads og bedre salgsdialoger for Kold+Partners, som vi i dag arbejder fast sammen med på en partnerskabsaftale.

Her arbejder vi strategisk for at cementere Kold+Partners’ ekspertposition inden for IT-rekruttering med kontinuerlig og aktuel vidensdeling.

Kold+Partners skriver stadig selv det gode indhold, som vi får ud over rampen i et lead-nurturing flow, der kontinuerligt bearbejder listen af leads, så de gradvist flyttes ned gennem salgstragten og tættere på en købsbeslutning.

Med leadscoring vurderer vi løbende, hvornår leads er så tæt på en købsbeslutning, at de skal markeres som salgskvalificerede leads (SQL), der overgives til salgsafdelingen.

Ingen leads bliver tabt på gulvet på grund af en manglende forbindelse mellem salg og marketing.

Det salgspotentiale, som marketing opbygger gennem konsekvent og kontinuerlig leadnurturing, omsættes til reelle salgsdialoger med salgsafdelingen.

Kold+Partner har i dag udbygget deres pipeline af potentielle kunder, som de kan bearbejde og konvertere til betalende kunder. Samtidig har de fået øjnene op for værdien af at transformere salgsprocessen til et tæt samarbejde mellem marketing og salg.

Et salg kræver i gennemsnit 7-12 kontaktpunkter, hvilket især gælder, når det drejer sig om en service som IT-rekruttering.

De tillidsopbyggende kontaktpunkter opnår vi effektivt med automatiserede email-flows, som vi fortsat udbygger, imens vi i dag har særligt fokus på konverteringer lavt i salgstragten.

Her er webinarer et vigtigt våben, der for Kold+Partners, ligesom mange andre af vores kunder, meget effektivt åbner op for en reel salgsdialog med salgskvalificerede leads.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Uforpligtende workshop?

Vil du, ligesom Kold+Partners, have implementeret en stærk kommerciel inbound strategi som giver resultater? Lad os tage en uforpligtende workshop og blive konkrete på mål, proces og pris.

Top