OK har mere end 730 tankstationer til både private og erhverv i hele Danmark, men OK er mere end tankstationer og sjove reklamer på TV. OK sælger blandt andet fyringsolie, diesel, smøreolie, naturgas, el, og varmepumper til privatkunder, erhvervskunder og kunder i det offentlige.
Samarbejdet med Mindmill har været effektivt og lærerigt. Der har ligget en klar plan for hele kampagneforløbet fra dag 1, og Mindmill har været gode til at assistere og spare undervejs.
Det har især været en fordel, at vi har være tilknyttet et fast team fra start til slut, som har haft fingeren på pulsen ift. kampagne performance, og som har kommet med løbende input til optimeringsmuligheder på både det tekniske setup og det kreative indhold.
Helt konkret har vi fået 140 leads på 2½ måned, vel og mærke fra en meget konkurrencepræget branche, hvor de rette virksomheder og beslutningstagere kan være svære at finde og isolere i mængden.
Via lead-scoring setuppet har vi været i stand til løbende at kvalificere de 140 leads, som automatisk har fået tildelt point i forhold til deres interaktion med vores indhold. En kendt praksis indenfor inbound marketing, men ikke desto mindre formidlet i simple processer og systemer, som har gjort det nemmere for vores marketing- og salgsafdeling at samarbejde undervejs.
Via samarbejdet med Mindmill har vi fået et mere holistisk perspektiv på kunderejsen fra A-Z, og en masse ny inspiration til hvordan man løbende kan optimere undervejs. Det gælder både store og små initiativer, som fx at introducere nye content-offerings som alternative indgange til flowet, teste målgruppesammensætninger samt at ændre detaljer i tekster og billeder.
Tilsammen giver det endnu en succesfuld inbound-marketing case i rygsækken, som vi fremover kan genbruge, både i dets eksisterende form, men også modificere og optimere i takt med nye produkter og services.
Vi har konkret opnået større sammenhængskraft mellem salg og marketing. Kampagnen er bygget op omkring en konkret person fra vores salgsteam, som både er afsender på webinar og e-mails, og som man kontakte direkte via mail-flowet. Kombineret med lead-scoring setuppet, som er delt mellem salg og marketing, har det resulteret i en højere grad af samarbejde mellem afdelingerne, både før, under og efter kampagnen.
Client Director
Vil du, ligesom OK, have implementeret en stærk kommerciel inbound strategi som giver imponerende resultater? Lad os tage en uforpligtende snak om mål, proces og pris.