Perfion

Perfion er en global virksomhed med hovedkvarter i Danmark og kontorer i USA, Tyskland og Benelux. Deres PIM-system forandrer drastisk, hvordan virksomheder arbejder med produktdata ved at gøre det nemt og effektivt at håndtere produktdata, så deres kunder kan koncentrere sig om deres kerneopgaver.

Christina Head of Marketing hos Perfion

Det siger Perfion om samarbejdet:
"Jeg oplever Mindmill som en meget engageret samarbejdspartner i forbindelse med vores LinkedIn-kampagner. De bidrager med mange idéer til, hvad vi kan gøre, og der bliver hele tiden afprøvet nye muligheder.

Tekst og billeder bliver skabt i et tæt samarbejde med os, og alt bliver omhyggeligt overvåget, så annoncer, der bliver for dyre eller ikke virker, hurtigt bliver deaktiveret igen, og så leads bliver af bedre og bedre kvalitet.

Vi bliver holdt løbende opdateret, så vi hele tiden ved, hvad der foregår. Indkommende leads distribueres automatisk til vores salgsafdeling som individuelt løbende vurderer hver enkelt leads kvalitet med en score. Her følger Mindmill op og tilpasser målgrupperne for kampagnerne, så kvaliteten af indkommende leads hele tiden forbedres.

På et tidspunkt opdagede vi, et problem med en kampagne, som Mindmill havde sat op, og som havde kørt et stykke tid. I den situation reagerede Mindmill lynhurtigt og fik alt bragt i orden med det samme, så tingene kom til at fungere korrekt fra det øjeblik.

Vi har været i kontakt med mange forskellige medarbejdere hos Mindmill, da det altid er specialister på de specifikke områder, som deltager i et møde, alt efter hvad mødet handler om. Alle har virket meget kompetente på hver deres felt og har udvist stor forståelse for vores forretning. I det daglige har vi den løbende kontakt med nogle få nøgle-medarbejdere, som arbejder på vores ting. Jeg synes, at det fungerer rigtig godt.

Vi har også brugt Mindmill i forbindelse med grafisk arbejde, hvor vi skulle have ændret nogle figurer. Også her har vi oplevet lynhurtig levering.

Vores salgsafdeling har fået mærkbart mere travlt efter at gode leads løbende kommer ind via LinkedIn-kampagnerne.

I marketing føler vi os nu trygge ift. de midler vi investerer i online-annonceringen, fordi der hele tiden bliver fulgt op, optimeret, reageret og rapporteret tilbage til os.

Vi har lært, at gode resultater kræver en løbende og meget tæt interaktion mellem leverandøren og os selv.

Vi er også blevet endnu klogere på, hvordan vi fremover vil kunne pleje vores leads bedre ved yderligere at udbygge det mail-flow, som følger efter en kampagne. Dette vil være et af vores fokusområder i den kommende periode.

Vi er blevet opmærksomme på, at video-kampagner kan virke godt for os. Også noget, vi kan og bør arbejde videre med i samarbejde med Mindmill."

Udfordringen

Perfion havde allerede stort fokus på inbound marketing, da de kom til os. De skabte godt content på deres blog, som tiltrak organisk trafik til deres hjemmeside.

De havde samtidig et godt setup med automatiserede mailflows, der salgsmodnede leads, som kom ind via organiske søgninger.

Udfordringen for Perfion var, at de ikke selv havde kontrol over, hvor mange leads de genererede, og hvornår de kom ind.

De kunne hverken skrue op eller ned for deres leadgenerering, hvilket var problematisk i forhold til timing og sammenhængskraft i virksomheden som helhed.

Deres strategi med stort fokus på organisk trafik gjorde, at de til tider fik store mængder leads ind på tidspunkter, hvor der ikke var kapacitet til at følge op. Andre gange var pipelinen ikke fyldt op, når der netop var kapacitet i salgsafdelingen.

Løsningen

Vi lavede en strategisk opsætning af betalt annoncering i tre udvalgte lande, som gjorde Perfion i stand til aktivt at op- eller nedjustere deres leadgenerering ved at skrue på deres annonceringsbudget.

Vi tilføjede med andre ord et lag af betalt annoncering til deres markedsføringsstrategi, så Perfion kunne sætte sig i førersædet for deres egen marketing og salg.

På den måde kom de væk fra en afventende position på passagersædet, hvor de var alt for afhængige af googles algoritmer.

Med målrettet annoncering på LinkedIn gav vi desuden Perfion den fordel, at de blev i stand til at regne på, hvad et godt lead kostede dem.

De blev også i stand til at lægge et budget for deres markedsføring med udgangspunkt i viden om, hvor meget leads koster dem.

Derefter kunne de regne på, hvor mange af de indkommende leads, de konverterede til betalende kunder. På den måde fjernede vi sammen alle former for gæt i Perfions markedsføringsbudget.

Få garanterede resultater med vores B2B Marketing Framework®

Vælg et succesfuldt, agilt og datadrevet B2B Marketing Framework®

Resultatet

Perfion tog sammen med Mindmill et stort skridt frem ved at tage kontrol over deres marketing, så de blev i stand til at op- og nedjustere deres leadgenerering.

De blev langt bedre i stand til at udnytte deres marketing- og salgsindsatser maksimalt, hvilket i dag gør en stor forskel i hele organisationen. Det sikrer, at marketingindsatsen konstant tilpasses til salgsafdelingens kapacitet.

Med betalt annoncering ramte vi målgruppen inden for virksomheder med et stort online produktsortiment på de tre markeder, som vi indledende havde fokus på: Danmark, Storbritannien og Holland.

Vi har i dag fyldt mere end 300 leads ned i Perfions salgstragt, og vi udvider løbende vores strategi og indsats.

Næste mål er at implementere flere markeder, hvor der er et stort potentiale for en virksomhed som Perfion, når vi sammen finder frem til og eksekverer på den helt rette strategiske tilgang.

Indhold

  • Udfordringen Manglende kontrol over leads
  • Løsningen Strategisk opsætning af betalt annoncering
  • Resultatet Mere end 300 leads
  • 12. november 2021
  • 2 minutter, 18 sekunder
Hans Løjborg
Hans Løjborg
Salgsdirektør

Interesseret i flere salgsklare leads?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing?
Så giv mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.