Case - Randstad

Datadrevet markedsføring og leadgenerering skal skabe flere salgsmøder

Randstad er en del af den internationale Randstad Group, som er verdens største udbyder af HR-løsninger. Med mere end 4.800 kontorer fordelt på 38 lande beskæftiger de mere end 650.000 mennesker verden over. Randstad rådgiver mennesker og virksomheder med at realisere deres sande potentiale ved at kombinere viden og moderne teknologi.

Det siger randstad om samarbejdet

Mads Fridthjof
, Marketing & Communications Manager, randstad

“Inbound marketing er for os en ny måde at kommunikere og tiltrække potentielle kunder. Vi har oplevet stort engagement, viden og guidance. Mindmill har været dygtige til at lytte til vores behov og ønsker. Og så har de gjort en stor indsats for at få eksekveret.

Mindmill formår at imødekomme interessenter på alle niveauer, så min vurdering er, at alle kan komme i gang med denne form for marketing, uanset hvilket setup virksomheden har.”

Udfordringen

Randstad er en førende virksomhed, som hvert år hjælper jobsøgende og virksomheder med at finde hinanden.

Randstad har stort fokus på at udvikle indhold og PR-materiale, som understøtter deres forretning, men ønskede i den følgende case sparring til at effektivisere sin kommunikation og derved styrke leadgenereringen.

Formålet med kampagnen var, at Randstad fik bygget en salgsplatform, hvorfra marketingaktiviteterne skulle bidrage med flere salgsmøder og tættere dialog med nye kunder.

Samtidig var det et stort ønske, at samarbejdet også gjorde medarbejdere i stand til selv at udvikle fremtidige kampagner.

Mads Fridthjof, Marketing & Communications Manager i Randstad, siger: 

“Content, PR og Share of voice er og har altid været centrale parametre i vores marketingstrategi og tilgang. Vi ville gerne være mere effektive i vores kommunikation inden for vores forskelligartede “produkt”-grupper. Dels for at styrke vores brand og dels for at få endnu flere leads.”

Løsningen

Randstad har en stærk position i markedet, og det er tydeligt, at markedet er interesserede i at høre, hvad de har at sige.

På trods af et stort fokus på content og PR, havde Randstad dog behov for sparring i forhold til strategi og eksekvering.

Første step var at udarbejde premium content – blandt andet en guide med 5 gode råd til rekrutteringen af salgs- og kundeservicemedarbejdere.

Guiden var konverteringsmaterialet, hvilket betyder, at målgruppen skal “betale” med sin e-mailadresse, for at kunne læse guiden.

Målgruppen var Salgs- og Kundeservicechefer. En eftertragtet målgruppe som betyder, du er nødt til at være skarp og præcis i både budskab og målretning, hvis du skal have en chance for taletid.

Guiden promoverede vi med målrettet annoncering på LinkedIn og Facebook med videoer og karruseller som det kreative.

Begge annoncetyper blev koblet sammen med lead-formularer, hvilket betød, at målgruppen kunne konvertere med få klik direkte på LinkedIn.

Efterfølgende blev alle leads salgsbearbejdet gennem et e-mailflow, hvor købsbarrierer som købsproces, pris og tendenser i markedet blev adresseret.

Samtidig kunne sælgerne kontinuerligt holde øje med de varmeste leads og dermed koncentrere sig om relationer og bookning af møder.

Vi kalder det inbound marketing sat på turbo.

Resultatet

Ved at benytte vores B2B Marketing Framework® har Randstad i dag adgang til et komplet setup, hvor de nemt er i stand til at skaffe leads og bearbejde dem med marketing automation. Ydermere effektiviserer de i dag salget ved udelukkende at arbejde med de varmeste leads via leadscoring.

Indtil videre har Randstads kampagne genereret +100 leads til under 300 kr. Annonceringen ruller primært på LinkedIn og især videoerne giver gode resultater med højt engagement og mange leads.

Men vigtigst af alt, har de fået en ny salgs- og kommunikationskanal samt en masse viden, som de flittigt benytter på andre kampagner.

Her er, hvad Mads selv siger om resultatet af samarbejdet:

Vi har påbegyndt gode salgsdialoger med relevante virksomheder, som vi ellers ikke ville have fået kontakt til. Derudover er vi begyndt at tænke vores salg på en helt ny måde, hvor indhold har et centralt fokus – både til leadgenerering og bearbejdning af leads. Vi har fået rigtig god feedback fra markedet, som synes det er fedt, at vi deler ud af vores viden, så hvordan vi tænker salget er helt sikkert den største forskel for os indtil videre.

Næste step i samarbejdet er udrulningen af en ny kampagne, men med en kundecase som premium content.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Specialistviden i øjenhøjde

Er du også interesseret i at vækste din forretning med indbound marketing og marketing automation? Så gi' mig et kald, og vi tager en uforpligtende snak om mulighederne.

Top