Case - VELFAC

Inbound strategi hjalp VELFAC med at positionere sig på det nordtyske marked

VELFAC er en international virksomhed, som udvikler og producerer innovative løsninger med vinduer og døre til det nordeuropæiske marked. Energi, design og kvalitet er i højsædet, og de har stor fokus på at lave miljørigtige løsninger og udvikle produkter, der udnytter det naturlige dagslys på den bedst mulige måde.

Udfordringerne

VELFACs udfordringer fordelte sig på tre områder:

  1. De ønskede at komme i dialog med beslutningstagere og nøglemedarbejdere i de største nordtyske arkitekt- og ingeniørvirksomheder.
  2. De ønskede flere salgsmøder i kalenderen, men de oplevede samtidigt, at det var svært at skabe og italesætte et behov hos kunden. Samtidigt arbejder VELFAC med en lang beslutningsproces, hvor de ofte bliver mødt af adskillige nøglepersoner, som hver især skal “overbevises” om værdien af produktet.
  3. Salgskulturen i de tyske salgsorganisationer er præget af relationssalg, og sælgerne fandt ikke opsøgende salgsarbejde videre positivt. Derfor var det vigtigt, at kundernes første oplevelser med VELFACs sælgere blev en succes.

Løsningen

Løsningen blev en inbound strategi med fokus på at optimere arbejdet for VELFACs salgs- og marketingorganisation med henblik på at nedbryde siloerne og opnå samarbejde om fælles mål.

Med datadrevet leadgenerering var det muligt at ramme VELFACs nøje definerede målgruppe: arkitekter i Nordtyskland.

På LinkedIn og Facebook er det muligt at arbejde med særdeles specifik segmentering.

Og da VELFAC allerede havde en nøje defineret målgruppe, kunne de gøre brug af en account-based tilgang, hvor især LinkedIn viste sig at være en resultatskabende platform.

Ved at gøre brug af en account-based tilgang kunne VELFAC opnå:

  • Målrettede, personlige 1:1 kampagner til specifikke kundeemner
  • Taletid og bearbejdning af de rigtige kundeemner og dermed flere 100% relevante leads til salgsafdelingen.
  • At kombinere opsøgende salgsarbejde og relationssalg og dermed få en bedre førstegangsoplevelse med opsøgende salg

På LinkedIn og Facebook var især lead ads effektive, da VELFAC kunne opnå konverteringen direkte på platformen.

 

En alternativ fremgangsmåde, når man arbejder med en specifik målgruppe er ip-targeting med display annoncering. 

Her ser du en VELFAC-annonce på et inspirationssite for arkitekter.

Når personer i målgruppen besøger udvalgte websites, præsenteres de for en relevant annonce fra VELFAC. Klikker de på annoncen, sendes de til en landingpage, hvor de kan downloade samme offer, som på LinkedIn og Facebook.

Resultatet

På 6 uger fik VELFAC 157 leads til en gennemsnitlig CPL på 479,00 kr. på tværs af kanaler.

Alle leads blev efterfølgende en del af et automatiseret mailflow, som havde fokus på at få positioneret VELFAC som værende det ideelle valg til nye byggeprojekter.

Flowet understøttes af leadscoring, som hjalp sælgerne med at prioritere de mest kvalificerede leads.

I VELFACs tilfælde sikrede leadscoring, at de nordtyske sælgere fik en god oplevelse med opsøgende salgsarbejde – dette på baggrund af relevante og købsmodne leads.

På 6 uger formåede VELFAC dermed at få taletid hos arkitekter og ingeniører i Nordtyskland og positionere sig tidligt i beslutningsprocessen.

Hans Løjborg Appelby

Client Director

Skal vi også hjælpe dig?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing? Så gi’ mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.

Top