Carlo Gavazzi

Proaktiv vækst gennem ny digital salgsapproach

Carlo Gavazzi er en international gruppe aktiv indenfor design, produktion og salg af elektronisk udstyr og komponenter, målrettet det globale marked indenfor bygnings og industriel automation.

Henrik Lykkegaard Director of sales and marketing hos Carlo Gavazzi Handel A/S

Det siger Carlo Gavazzi Handel A/S om samarbejdet:
"I vores partnerskab med Mindmill har vi fået adgang til adskillige marketingspecialister, der i fællesskab med os løfter vores forretning og bidrager til vækst. Vi er gået fra at være forholdsvis usynlige på markedet til at have et stærkt brand, som vi kan lukrere leads på, fordi vi gør os relevante og interessante overfor mulige kunder."

Udfordringen

Henrik Lykkegaard startede i Carlo Gavazzi lige før corona lukkede landet ned, og som andre industrielle virksomheder måtte han gentænke deres salgssituation, nu kunderne ikke kunne besøges fysisk og messerne blev aflyst.

”Vi har i Carlo Gavazzi tidligere været meget centraliseret i vores marketing. Det har været forankret i Italien og vi har ikke lavet salgs- og marketinginitiativer på lokalt sprog – altså udover vores klassiske opsøgende salg. Det blev vi nødt til at lave om på. Både på grund af corona og de udfordringer pandemien medførte, men også fordi vi havde en klar ambition om at vækste forretningen. Vi ville være mere tilstede online og fremme opmærksomheden på vores brand, således at vores potentielle kunder fik øjnene op for os og vores produkter. Vi har tidligere været ret usynlige på det store internet, og det ville vi lave om på”, forklarer Henrik.

”Jeg lavede selv en del forarbejde med keywordsanalyser og google søgninger for at definere, hvor Carlo Gavazzi skulle være til stede for at fange potentielle kunder i deres købsproces. Og i den proces blev det klart for mig, at jeg skulle have specialister på banen for at lykkes med vores mål. Vi havde brug for stærke digitale kompetencer indenfor salg og marketing” fortsætter Henrik.

Løsningen

Henrik faldt i sin research over Mindmill og vores tilgang til leadgenerering og blev inspireret til at teste den salgsform af.

Vi lavede en B2B Marketing Framework løsning til Carlo Gavazzi indebærende alt, hvad det kræver for at lykkedes med online leadgenerering. Vi byggede landingpages, materiale til kampagner til de sociale medier, mailflows, videomateriale og fik desuden struktureret en god salgsplaybook for leadhåndtering.

”Ved at arbejde med kampagner på de sociale medier, får vi vores navn ud at leve. Og ved de rigtige beslutningstagere. Det er super smart, at man på LinkedIn kan segmentere meget nøje på, hvilke virksomheder og hvilke personer ud fra titler man gerne vil skabe dialog med. På den måde målretter vi vores kommunikation til de personer, vi gerne vil i dialog med. De får så adgang til vores viden (i form af den guide Mindmill har udviklet for os), ved at afgive deres e-mail adresse. Herefter kommer alle leads ind i et værdiskabende mailflow, som udvikler og modner leads og gør dem klogere på vores produkter og de behov, vi kan løse.”

Carlo Gavazzi har fået udviklet to forskellige guides og et inspirationskatalog, som bruges i deres leadgenereringskampagne på de sociale medier.

”Jeg sidder og fordeler alle indkomne leads, hvorefter vores sælgere relevansscore dem. Det betyder, at vi løbende har en sparring med Mindmill om kvaliteten på de leads vi får. På den måde kan vi løbende optimere og tilpasse både vores kampagnemålgruppe og vores kampagnebudskaber, så vi rammer så præcist som muligt.”

Få garanterede resultater med vores B2B Marketing Framework®

Vælg et succesfuldt, agilt og datadrevet B2B Marketing Framework®

Resultatet

Carlo Gavazzi har fået et super godt alternativ til kold kanvas og deres eksisterende relationssalg. De har fået boostet deres brand og er kommet på lystavlen hos rigtig mange nye potentielle kunder. Og de vil videre. Nu er der kommet godt gang i leadgenereringen, og det skal der videreudvikles på.

”Vi er kommet rigtig godt fra start med vores nye tilgang til digitalt salg og marketing, og vi kan se konceptet virker. Vi var aldrig lykkedes uden at have et hold af specialister i ryggen, så vi kan helt sikkert se, at det er investeringen værd at arbejde strategisk med inbound marketing,” fortæller Henrik.

Henrik og flere af hans salgskollegaer sidder dagligt og kigger ind i det lead dashboard, vi har bygget til dem. Det giver dem fuld indsigt i, hvor mange leads, deres kampagner har genereret og hvor mange leads, der udvikler sig til at blive varme leads og købsklare leads.

175 leads
142 kvalificerede leads
61 varme leads (klart til salgsdialog)

Carlo Gavazzi har indtil nu fået 175 leads, hvoraf 142 er kvalificerede leads og 61 er blevet til varme leads.

Næste step i samarbejdet er skalering af både målgruppe og produktgrupper, så der kommer mere volumen på leadgenereringen – selvfølgelig med den samme høje kvalitet af leads. Men ved at fokusere bredere på produkter og på flere forskellige segmenter, er målet at skabe endnu flere leads, der løbende konverteres til salgsmøder og ordre.

”Vi tror på investeringen i marketing, og vi skal videre på rejsen sammen med Mindmill. Vejen er lagt, og nu skal der sættes turbo på”, afrunder Henrik.

Indhold

  • Udfordringen Henrik Lykkegaard startede i Carlo Gavazzi lige før corona lukkede landet ned...
  • Løsningen Henrik faldt i sin research over Mindmill og vores tilgang til leadgenerering og blev inspireret til at teste den salgsform af.
  • Resultatet Carlo Gavazzi har fået et super godt alternativ til kold kanvas og deres eksisterende relationssalg
  • 2. december 2021
  • 3 minutter, 51 sekunder
Hans Løjborg
Hans Løjborg
Salgsdirektør

Interesseret i flere salgsklare leads?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing?
Så giv mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.