Målet
Vi kan ikke understrege nok, hvor vigtigt det er at koble salg og marketing sammen – et tæt samarbejde er helt afgørende for succes i begge afdelinger.
Vi ved samtidigt, at det er en øvelse, som volder mange B2B virksomheder udfordringer.
Derfor handler denne case om, hvordan en forholdsvis simpel CRM-integration kan gøre det nemmere for salg og marketing at samarbejde.
Intenz benytter ét af verdens førende CRM-systemer, Microsoft Dynamics 365, hvor sælgerne aktivt styrer alle deres salgsaktiviteter.
For at styrke salgsarbejdet havde marketingafdelingen behov for at implementere et marketing automation system til at bearbejde nye leads og varme dem op til salg; herunder også opsætning af leadscoring, automatiske notifikationer til sælgere mv.
Det var et krav, at det nye marketing automation system kunne integreres med Microsoft Dynamics 365, så data kan flyde ubesværet mellem de to platforme.
Intenz har allerede rutinerede marketing automation kompetencer, men ingen havde erfaring med marketing automation systemet ActiveCampaign, hvor Mindmill er førende specialister i DK. Derfor valgte Intenz at indgå et tæt samarbejde med Mindmill omkring hele implementeringen af ActiveCampaign og integrationen med Microsoft Dynamics 365.
Løsningen
Målet for Intenz var at gøre det nemmere for salg og marketing at samarbejde via effektiv datadeling.
Løsningen blev derfor en integration, som synkroniserer data mellem Microsoft Dynamics 365 og ActiveCampaign.
Marketingafdelingen hos Intenz indsamler løbende en masse information om virksomhedens leads, men det er ikke al information eller alle leads, som er lige relevante for sælgerne.
Med en integration kan Intenz selv definere, hvilken information, der skal synkroniseres, så begge afdelinger arbejder mest effektivt. For eksempel har dealscoren stor betydning for arbejdet. Denne værdi indikerer nemlig, om det er marketing eller salg, som har ansvaret for leadet.
Denne løsning er smart for virksomheder, hvor sælgerne allerede arbejder aktivt i CRM-systemer som SuperOffice, Salesforce eller Microsoft Dynamics. Integrationen betyder nemlig, at sælgerne kan beholde deres nuværende setup og ikke bekymre sig om at skulle lære et nyt system at kende.
Samtidig medfører integrationen, at salg og marketing kan arbejde i hvert sit system, men stadig nemt og effektivt dele al nødvendig information mellem afdelingerne.
Få garanterede resultater med vores B2B Marketing Framework®
Vælg et succesfuldt, agilt og datadrevet B2B Marketing Framework®
Resultatet
For Intenz har samarbejdet betydet, at de har fået det setup, de ønskede. De har fået implementeret marketing automation og arbejder nu aktivt med at bearbejde deres leads.
Det betyder også, at de kan skrue op for leadgenereringen, og at sælgerne bruger deres tid mere effektivt, fordi de nu bedre kan kvalificere deres leads og kun sende varme, relevante leads over til sælgerne.
Udover et godt setup har de fået en integration, som er så simpel, at de selv kan modificere den, når der er brug for det.