Udfordringen
OK sælger et digitalt tankkort til virksomheder.
Den primære målgruppe er virksomheder med flere end 50 biler i deres flåde.
Målgruppen for kampagnen var derfor alle virksomheder med en stor flåde af biler. Fra deciderede transportvirksomheder til virksomheder med kørende serviceteknikere, eller andre med store flåder af biler på de danske landeveje.
Udfordringen var at få taletid hos dem med de helt rigtige stillingsbetegnelser inden for store danske virksomheder med store flåder af biler.
Det er en travl målgruppe, som ydermere er svær at få taletid hos.
Det er lige præcis i sådanne tilfælde, at inbound marketing og skræddersyet annoncering har noget helt særligt at byde ind med.

Løsningen
Det unikke ved OK var, at de havde omfattende data på deres målgruppe – indsamlet fra deres eget velbesøgte website.
Derfor var det muligt og nemt for os at klarlægge, hvilke persontyper og profiler, der besøger forskellige specifikke undersider på OK’s eget website – og dermed hvilke målgrupper vi skulle gå efter.
Vi var selvfølgelig særligt interesserede i at se, hvem der besøgte siderne med information om det digitale tankkort til virksomheder.
Den viden vi kunne trække ud af OK’s data, gjorde os i stand til at målrette vores annoncering på både Facebook og LinkedIn yderst præcist.
Med skræddersyet annoncering ramte vi lige præcis de persontyper- og profiler, som vi kunne se havde interesse i OK’s digitale tankkort.
Den indsamlede data gav os et godt udgangspunkt for at få succes med vores annoncering på særligt Facebook.
Uden den form for data kan det være en udfordring at ramme B2B målgrupper på Facebook.
Det er ikke en platform lavet til professionelle på samme måde som LinkedIn.
Vores samarbejde med OK understreger, hvor vigtigt det er at komme i gang med at indsamle data og erfaringer så hurtigt som muligt, så du har et godt udgangspunkt for at ramme din målgruppe.
En del af vores løsning til OK var også, at de leads som kom ind via annonceringen på Facebook og LinkedIn blev sendt over i et salgsmodnende mailflow.
Med dette mailflow flyttede vi leads ned gennem salgstragten, indtil de var klar til at indlede en reel salgsdialog med OK’s dygtige salgsafdeling.
Få garanterede resultater med vores B2B Marketing Framework®
Vælg et succesfuldt, agilt og datadrevet B2B Marketing Framework®
Resultatet
På bare to en halv måned har OK fået mere end 140 gode leads ind på kampagnen.
Det er et rigtig godt resultat, som giver os et solidt grundlag for sammen at arbejde videre med at salgsmodne den voksende liste af leads.
Vi fortsætter med at salgsmodne med automatiserede emailflows, men i dag arbejder vi videre med særligt fokus på at konvertere leads lavt i salgstragten.
Leads som er tættere på en købsbeslutning.
Samtidig arbejder vi strategisk på at skaffe flere leads fra virksomheder med de helt store flåder af biler.
Sammen med OK har vi i dag skabt den stærke forbindelse mellem salg og marketing, som er en nødvendig forudsætning, når de helt store fisk skal hives i land.
Næste trin, som vi arbejder målrettet med, er at etablere en kontinuerlig stærk tilstedeværelse i markedet.
OK skal ligge top-of-mind, når virksomheder med store flåder overvejer deres tankkort.
Uanset hvor du er i processen med den digitale transformation af marketing og salg, så understreger denne case, hvor stor værdi den rette indsamling og brug af data kan have.
Er du ikke kommet i gang med at indsamle data, så er det på tide, og har du indsamlet data, som du ikke bruger, så har du en gylden chance for at bruge den til at differentiere dig fra konkurrenterne.

