Udfordringen
Perfion havde allerede stort fokus på inbound marketing, da de kom til os. De skabte godt content på deres blog, som tiltrak organisk trafik til deres hjemmeside.
De havde samtidig et godt setup med automatiserede mailflows, der salgsmodnede leads, som kom ind via organiske søgninger.
Udfordringen for Perfion var, at de ikke selv havde kontrol over, hvor mange leads de genererede, og hvornår de kom ind.
De kunne hverken skrue op eller ned for deres leadgenerering, hvilket var problematisk i forhold til timing og sammenhængskraft i virksomheden som helhed.
Deres strategi med stort fokus på organisk trafik gjorde, at de til tider fik store mængder leads ind på tidspunkter, hvor der ikke var kapacitet til at følge op. Andre gange var pipelinen ikke fyldt op, når der netop var kapacitet i salgsafdelingen.
Løsningen
Vi lavede en strategisk opsætning af betalt annoncering i tre udvalgte lande, som gjorde Perfion i stand til aktivt at op- eller nedjustere deres leadgenerering ved at skrue på deres annonceringsbudget.
Vi tilføjede med andre ord et lag af betalt annoncering til deres markedsføringsstrategi, så Perfion kunne sætte sig i førersædet for deres egen marketing og salg.
På den måde kom de væk fra en afventende position på passagersædet, hvor de var alt for afhængige af googles algoritmer.
Med målrettet annoncering på LinkedIn gav vi desuden Perfion den fordel, at de blev i stand til at regne på, hvad et godt lead kostede dem.
De blev også i stand til at lægge et budget for deres markedsføring med udgangspunkt i viden om, hvor meget leads koster dem.
Derefter kunne de regne på, hvor mange af de indkommende leads, de konverterede til betalende kunder. På den måde fjernede vi sammen alle former for gæt i Perfions markedsføringsbudget.
Få garanterede resultater med vores B2B Marketing Framework®
Vælg et succesfuldt, agilt og datadrevet B2B Marketing Framework®
Resultatet
Perfion tog sammen med Mindmill et stort skridt frem ved at tage kontrol over deres marketing, så de blev i stand til at op- og nedjustere deres leadgenerering.
De blev langt bedre i stand til at udnytte deres marketing- og salgsindsatser maksimalt, hvilket i dag gør en stor forskel i hele organisationen. Det sikrer, at marketingindsatsen konstant tilpasses til salgsafdelingens kapacitet.
Med betalt annoncering ramte vi målgruppen inden for virksomheder med et stort online produktsortiment på de tre markeder, som vi indledende havde fokus på: Danmark, Storbritannien og Holland.
Vi har i dag fyldt mere end 300 leads ned i Perfions salgstragt, og vi udvider løbende vores strategi og indsats.
Næste mål er at implementere flere markeder, hvor der er et stort potentiale for en virksomhed som Perfion, når vi sammen finder frem til og eksekverer på den helt rette strategiske tilgang.