Case - Thorkild Kristensen

"Mindmills kompetente fokus på inbound marketing har givet os et konkret værktøj"

Som en af de førende ejendomsmæglere i Nordjylland, tilbyder Thorkild Kristensen kompetent og personlig rådgivning ved køb og salg af boliger, lejligheder, og sommerhuse. Derudover har Thorkild Kristensen en erhvervsafdeling med aktiviteter i både Aalborg og Aarhus.

Thorkild Kristensen udtaler selv følgende om samarbejdet med Mindmill:

Ditte Nørgaard Haarhr
, Marketingchef, Thorkild Kristensen

”I ultimo ’17 tog vi den kæmpe beslutning at skifte samarbejdspartner på vores digitale markedsføring. Efter nøje overvejelser faldt valget på Mindmill, hvilket vi bestemt ikke har fortrudt. Deres kompetente fokus på inbound marketing har givet os et konkret værktøj i arbejdet med nuværende og kommende kunder, hvor vi, i langt højere grad end før, kan måle værdien af vores marketingsindsatser.

Mindmill har en god forståelse for vores branche og en indlevelse i de problematikker vi står overfor. Vi har derfor også fundet stor værdi i at sparre med dem og derigennem udvikle og forbedre vores marketingmix.

Samtidig er Mindmill en utrolig serviceminded organisation, hvor kunden altid er i centrum. Opgaverne bliver fulgt til dørs, der er ingen løse ender, og jeg oplever samtidigt en tydelig gejst for at løse de opgaver vi stiller dem – store som små. Mindmill har kant, glimt i øjet og et smittende humør – her er højt til loftet og ideerne mange.”

Målet

Målsætningen for samarbejdet var, at brande og styrke Thorkild Kristensens markedsposition som en førende aktør i mæglerbranchen og herigennem generere endnu flere salgsvurderinger på tværs af digitale kanaler og kampagner.

For kontinuerligt at skaffe flere salgsvurderinger til Thorkild Kristensen, skulle virksomhedens målgrupper fastlægges og segmenteres, for herigennem at kunne målrette og tilpasse markedsføringen – på denne måde skulle Thorkild Kristensen synliggøres over for boligsælgerne i som det oplagte mæglervalg tidligt i overvejelsesfasen.

Målet om øget vækst skulle gennemføres via en datadrevet annonceringsstrategi, hvor kanalvalg og budgetallokering skulle ske på baggrund af både resultater og performance.

Løsningen

Med et udgangspunkt i en målrettet inbound marketing strategi, var løsningen fokuseret på at skabe content, som skulle hjælpe og vejlede læseren med at træffe en velovervejet beslutning i forbindelse med salget af deres bolig.
Indholdet blev formet og tilrettelagt efter Thorkild Kristensens tre forretningsben inden for det private (villa, lejlighed, sommerhus) samt deres erhvervsafdeling.

For at sætte turbo på leadgenereringen blev der udarbejdet værdifuldt content og datadrevet annoncering, som blev promoveret på kommunikationskanaler, som Google Search- og Display, Programmatic Buying samt sociale medier, herunder Facebook og Instagram.
Herefter blev kontakterne kørt ind i et marketing automation flow, som skabte yderligere værdi for læseren og førte dem længere ned i salgstragten. Af software to automation blev der valgt Active Campaign, som favner Thorkild Kristensens behov.

Resultater

Efter opstart og eksekvering af Mindmills marketingsstrategi, har Thorkild Kristensen oplevet en mærkbar fremgang i deres sælgerkartotek.

Virksomhedens nye og målrettede digitale aftryk på flere forskellige platforme har blandt andet skabt kontakt til +700 potentielle sælgere inden for segmentet villaer, lejligheder, og sommerhuse samt erhverv.

Samtidig har Thorkild Kristensen, qua deres inbound-strategi med fokus på værdiskabende content udvidet deres salgstragt, og dermed kommet tidligere med i overvejelsesfasen hos potentielle boligsælgere.

Hans Løjborg Appelby

Head of Inbound Sales

Skal vi også hjælpe dig?

Er du også interesseret i at vækste din forretning gennem effektfuld marketing? Så gi’ mig et kald, og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig.

Top