HubSpots opdateringer [2018]: Her er de features, hvor vi oplever øget værdi

19 sep 2018 | Christoffer Vinther Hansen, Inbound Marketing Specialist

HubSpot, verdens førende inbound marketing platform, har netop udrullet en masse opdateringer til deres system.

Det betyder, at der nu er flere og bedre muligheder for leadgenerering, personalisering og optimering af arbejdsprocesser.

Nu har HubSpots opdateringer været live i et par uger, og vi vil i dette indlæg beskrive nogle af de funktioner, hvor vi oplever øget værdi, så du kan få et indblik i de nye muligheder, og hvordan de kan hjælpe dig med at engagere dine brugere og kunder.

 

Vil du booste din omsætning med inbound marketing?

Vi lavet en tjekliste med 14 konkrete steps, som sikrer at du får mest mulig succes, når du skal implementere inbound marketing i din virksomhed.

Download din inbound tjekliste

 

Mere målrettet segmentering på sociale medier

HubSpot har tilføjet funktionen ‘Website Audiences’, som gør det muligt at lave målgrupper baseret på URL-regler, så du kan blive endnu mere præcis i din retargeting.

Funktionen gør, at du kan sammensætte målgrupper og oprette annoncer ud fra den aktivitet, de har haft på dit site, og det kan du bruge til at lave målrettet segmentering på de sociale medier.

Helt konkret betyder det, at:

  1. Du kan målrette dine annoncer baseret på et leads interaktioner med specifikt indhold fx et blogindlæg
  2. Du kan oprette et Website Audience ud fra en bestemt tidsramme. Det betyder, at du kan målrette indhold ud fra, hvornår et lead havde en interaktion med dit website
  3. Du kan kombinere forskellige regler vha. en ‘and/or’-logik. Dvs. at du opstiller forskellige regler, hvor én eller flere kriterier skal være opfyldt før personen bliver en del af din målgruppe.

Du kan lave alle målgrupper på samme tid, og de kan laves på tværs af konti og netværk (så længe konti og netværk er forbundet med HubSpot).

Hvorfor er det smart?

Med dine Website Audiences kan du lave retargeting på dine website besøgende, der er baseret på den information, som du har indsamlet gennem deres aktivitet.

Det betyder, at du kan skræddersy dine annoncer ud fra deres interesser, deres stadie på købsrejsen, og hvor længe siden de sidst havde en interaktion med dit website.

Lad os sige, at du har et par blogindlæg og nogle landingpages, som alle relaterer til det samme emne. Med Website Audience kan du nu lave en målgruppe med alle, der har besøgt én eller flere af disse sider, og køre retargeting med annoncer, som handler om samme emne.

Det er også muligt at lave separate målgrupper ud fra tidspunktet for besøget. Har leadet fx besøgt dit website inden for den seneste uge eller i det seneste kvartal?

Det er mere sandsynligt, at en person husker dit brand, hvis interaktionen er sket i sidste uge end for tre måneder siden.

Det kan derfor være en fordel at tilpasse dit indhold (og dit budget) alt efter, hvor længe siden personerne i målgruppen interagerede med dit website.

 

Øg væksten med video  

Video kan være et magtfuldt våben i din markedsføring og hjælpe dig med at øge din vækst.

Faktisk bruger en gennemsnitlig besøgende 88% længere tid på et website med video og 81% er blevet overbevist om at købe et produkt eller service efter de har set et brands video.

Mennesker tiltrækkes af personlige, autentiske og kommunikative videoer. Videoer som er relevante, og giver dem værdi.

Derfor har HubSpot lanceret HubSpot Video, som skal hjælpe med at føre din videostrategi ud i livet.

 

 

HubSpot Video giver dig muligheden for at bruge video på tværs af dine afdelinger, marketing- og salgsaktiviteter.

Det betyder, at du kan give dine kunder og leads mere personligt indhold og tilpasse dine videoer, så de matcher den måde, de bruger og ser video i dag.

Helt konkret betyder det, at man nu kan redigere videoer direkte i HubSpot, hoste dem i systemet og indsætte dem på landingpages, blogs mv.

Der er flere fordele ved at hoste en video i HubSpot:

  1. Det gør det nemmere at embedde en video på din hjemmeside, landingpages, blogindlæg og på sociale medier.
  2. Du kan indsætte CTAer og formularer direkte i videoen, hvilket gør, at du nemmere og hurtigere kan konvertere dine leads, fordi det kan ske, mens de allerede er engagerede i din video.
  3. Med HubSpots analyseværktøj kan du nemt analysere, hvordan et lead ser og interagerer med dine videoer.
  4. Du kan gøre videoen mere personlig, fordi det er bundet sammen med HubSpots CRM system. På den måde kan salg og kundeservice nemmere dele de videoer kunden har brug for.

HubSpot har altså gjort det nemmere for virksomheder at integrere video i alle aspekter af deres markedsføring og kommunikation med kunderne.

Se her, hvordan vi har valgt at bruge video meget aktivt i vores e-mail flow til eksportvirksomheder

 

Service Hub: Sæt kunderne i centrum med HubSpots nye software

HubSpot har et stykke tid snakket om, at den traditionelle salgstragt skal på pension, og at vi i stedet skal se købsrejsen som et hjul.

Selvom den traditionelle salgstragt ikke helt skal på pension endnu, har HubSpot nogle gode pointer i forhold til, hvorfor vi skal tænke købsrejse-modellen på en ny måde.

I dag er det nemlig vigtigt, at virksomheder sætter kunderne i centrum.

Vidste du fx, at 92% af forbrugere stoler på anbefalinger fra folk de kender? Og ifølge McKinsey genererer anbefalinger mere salg end betalt annoncering.

Kunderne er altså de bedste ambassadører din virksomhed kan få.

Og derfor er det essentielt, at vi ikke glemmer kundeservice både i løbet af købsrejsen, men også efter købet er gjort.

Derfor bør kundeservice være en essentiel del af din forretning, så du kan tilfredsstille dine (potentielle) kunder, og sørge for, at de får en god oplevelse hver gang de er i kontakt med dit brand.

Funnel vs Flywheel

Ifølge HubSpot har den lineære tilgang i den traditionelle salgstragt sine begrænsninger i forhold til at tænke kunderne med ind i forretningsmulighederne.

De mener, at tragten udelukkende ser kunderne som et slutresultat, vi skal arbejde hen mod, modsat hjulet (det nye “Flywheel”), der integrerer kunderne på en måde, så de er tænkt ind i virksomhedens vækst.

HubSpot startede som en marketingplatform. Senere tilføjede de salg, og nu har de introduceret deres Service Hub: En software, som har til opgave at hjælpe dig med at engagere dine kunder, opbygge relationer og give en bedre kundeoplevelse.

Med introduktionen af deres Service Hub, kan du nu samle alle dine kundeservice-, marketing- og salgsaktiviteter på én og samme platform, hvilket gør det nemmere for dig at integrere og koordinere dine tiltag det samme sted.

 

Vil du booste din omsætning med inbound marketing?

Vi lavet en tjekliste med 14 konkrete steps, som sikrer at du får mest mulig succes, når du skal implementere inbound marketing i din virksomhed.

Download din inbound tjekliste

 

Ovenstående er bare et lille udpluk af alle de nye og opdaterede features, som HubSpot har lanceret. Hvis du er interesseret i at vide mere, kan du læse meget mere om alle HubSpots nye opdateringer lige her.

Du kan også altid tage kontakt til os – vi vil hellere end gerne tage en uforpligtende snak om, hvorvidt HubSpot er en god løsning for dig, og hvordan du bedst bruger deres platform.

 

Top